Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Vercom sfinalizował zakup 100 proc. udziałów we FreshMailu. To połączenie przyśpieszy budowę lidera rozwiązań CPaaS w regionie CEE

O autorze
2 min czytania 2021-07-07

Vercom, dynamicznie rosnąca spółka technologiczna, dostarczająca globalne chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), łączy siły z najbardziej rozpoznawalnym dostawcą usług e-mail marketingu w Polsce – firmą FreshMail. Transakcja umożliwi niemal podwojenie liczby obsługiwanych klientów przez Grupę Vercom z dużym potencjałem dosprzedaży w pozostałych kanałach (SMS, push, OTT), ugruntowanie pozycji wiodącej Grupy w segmencie CPaaS w regonie Europy Środkowo-Wschodniej oraz dalszą realizację strategii rozwoju. Vercom kupił 100 proc. udziałów FreshMail, wartość transakcji z uwzględnieniem earn-out wyniesie nie więcej niż 27 mln zł.


– Cieszę się, że łączymy siły z FreshMailem, jest to jeden z kluczowych dostawców usług e-mail marketingu w Polsce z mocnym i rozpoznawalnym brandem. Wierzę, że wspólnie stworzymy bardzo silny podmiot, który śmiało będzie mógł konkurować z globalnymi graczami w segmencie CPaaS. Dzięki transakcji rozszerzamy bazę o ponad 6,5 tys. klientów, co umożliwia mocne synergie cross-sellingu naszych komplementarnych kanałów komunikacji, w szczególności SMS, ale również push i OTT. Dostrzegamy także znaczące synergie kosztowe i przychodowe związane ze zwiększeniem rentowności biznesu FreshMail – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

FreshMail to czołowy dostawca usług e-mail marketingu w Polsce. Firma, którą zna znakomita większość polskich i nie tylko marketerów. Współpracuje z grupą ponad 6,5 tys. klientów, którymi są zarówno duże firmy enterprise, jak i dynamicznie rosnące małe i średnie firmy. Wśród nich można wymienić m.in.: Onet, Decathlon, Orange czy Multikino. W minionym roku FreshMail wypracował przychód na poziomie 14 mln zł.

– W przeprowadzonej transakcji dostrzegamy synergie dla każdej ze stron. Z naszej perspektywy jest to duża szansa na osiągnięcie niedostępnej wcześniej skali działalności na poziomie nowych kanałów komunikacji, których wcześniej nie było w naszej ofercie oraz możliwość dotarcia do klientów na rynkach zagranicznych – mówi Paweł Sala prezes zarządu, FreshMail.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Transakcja zakłada wejście w struktury Grupy Vercom, jednak wciąż pozostajemy pod silnym i rozpoznawalnym brandem FreshMail, który od lat konsekwentnie budujemy i rozwijamy. Dla naszych klientów, w najbliższym czasie będziemy mieli możliwość dostarczenia kompleksowej oferty wielu kanałów komunikacji tj. e-mail, SMS, OTT oraz push. Liczymy, że obecność w Grupie Vercom pozwoli nam na dynamiczny rozwój naszej platformy w tak, aby nasi Klienci mogli korzystać z jeszcze szerszej gamy usług bez konieczności używania wielu narzędzi – dodaje Krzysztof Adamus, wiceprezes Zarządu FreshMail.

Vercom na początku maja br. z sukcesem zakończył IPO, pozyskując 180 mln zł. Środki w głównej mierze mają być przeznaczone na akwizycje podmiotów działających w regionie Europy Środkowowschodniej w obszarze CPaaS. Przeprowadzone transakcje mają przyśpieszyć realizację strategii budowy lidera na rynku usług CPaaS w regionie oraz umożliwić skokowy wzrost skali działalności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Witamy naszych kolegów i koleżanki z FreshMail na pokładzie Vercom. Kilkudziesięciu wysoko wykwalifikowanych w swoich dziedzinach specjalistów wnoszących wieloletnie doświadczenie i know-how, znacznie przybliży nas do realizacji celów z IPO. Wraz z FreshMail jesteśmy w stanie przyśpieszyć nasz rozwój, a dzięki temu jeszcze szybciej zwiększyć skale działania, systematycznie ugruntowując pozycje jednego z kluczowych dostawców platform komunikacyjnych w modelu chmurowym. Wierzymy, że wspólnie stworzymy lidera na rynku usług CPaaS w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się