VERVA, najbardziej wyrazista marka w portfolio PKN ORLEN, zdecydowała się na odświeżenie swojego wizerunku. Zmiany te jednak nie oznaczają dla niej nowego początku, ulegnie im jedynie identyfikacja wizualna, natomiast sama marka dalej przede wszystkim stawia na zapewnienie najwyższej jakości swoich produktów.
Głównym elementem zmian jest nowe logo. Stało się ono prostsze, bardziej czytelne i nowoczesne, jednocześnie nie straciło nic ze swojego poprzedniego charakteru, podkreślającego główne atuty marki, czyli moc i dynamikę. Jednoelementowy, zaprojektowany od podstaw krój fontu jest zgodny z nowymi trendami w designie. Kluczową zmianą dotyczącą logo jest uproszczenie dotychczasowego elementu płomienia/liścia do postaci „płynących” równoległoboków, które mają nawiązywać do szachownicy na fladze wyścigowej, tym samym oddając sportowy i dynamiczny charakter marki. Zmianie uległa także kolorystyka – zniknęła zieleń, a kolor niebieski został ożywiony i wyklarowany.
Zobacz również
– Zależało nam, aby odświeżyć logo VERVA zgodnie z najnowszymi trendami w projektowaniu, pozostawiając jednocześnie skojarzenia z wyjątkową mocą, dynamiką oraz naturalnie jakością. – podkreśla Rafał Pasieka, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu w PKN ORLEN.
Nowe logo VERVY podkreślać ma także jej silne zaangażowanie w sporty motoryzacyjne. Marka organizuje m.in. VERVA Street Racing, a także związana jest z drużyną ORLEN Team, do której należą załoga rajdowa Kuba Przygoński/Tom Colsoul, a także motocyklista Maciej Giemza. VERVA z odświeżonym wizerunkiem pojawi się także na 40. edycji rajdu Dakar, w ramach której już za niecały miesiąc zmagać się będą wspomniani zawodnicy. Następstwem odświeżenia logo będą zmiany graficzne, które obejmą zarówno samochody startujące w barwach marki, jak i motocykle, ciężarówki, a także wszystkie elementy zaplecza rajdu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zmianie identyfikacji wizualnej uległ także napój energetyzujący „VERVA”. Zaprojektowana została dla niego nowa puszka, a samo oznakowanie zostało zminimalizowane i uproszczone. Całość utrzymano w kolorystyce czarno-srebrnej, przy czym wyeksponowano srebrny logotyp VERVA, któremu towarzyszy dynamiczny motyw graficzny, stanowiący abstrakcyjne przedstawienie prędkości i energii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe logo marki paliw, a także nowy wygląd napoju energetyzującego, komunikowane mają być głównie za pomocą sieci stacji ORLEN, a zainicjowane zmiany kontynuowane będą w 2018 roku.
Artykuł powstał przy współpracy z marką VERVA.