Viaplay rozpoczęła działalność w Polsce w sierpniu 2021 roku. Platforma od początku budowała swoją potęgę, dzięki transmitowaniu rozgrywek piłkarskich. Od 2022 roku rozszerzyła ofertę także o wyścigi Grand Prix Formuły 1 czy gali KSW.
Spółka opublikowała w czwartek (20 lipca br.) prezentację, w której pokazała m.in. wyniki finansowe. Okazało się, że przychody i zyski nie były zadowalające. W związku z tym CEO Viaplay zapowiedział nowy plan obejmujący takie zmiany jak np. opuszczenie kilku rynków (w tym Polski, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Kanady oraz krajów nadbałtyckich). Dodatkowo firma planuje zwolnić blisko 25 proc. pracowników.
Zobacz również
– Ogłaszamy dziś nową strategię i plan, który obejmuje między innymi skupienie się na naszych podstawowych operacjach w krajach nordyckich, Holandii i Viaplay Select (które udostępniają szeroką gamę seriali, filmów i filmów dokumentalnych Viaplay za pośrednictwem partnerów na całym świecie), wdrożenie nowego modelu operacyjnego, redukcję, partnerstwo lub wyjście z naszych innych rynków międzynarodowych, dostosowanie i wycena naszej oferty produktowej w krajach nordyckich, podjęcie poważnego programu redukcji kosztów oraz przeprowadzenie natychmiastowego strategicznego przeglądu całej działalności w celu rozważenia wszystkich opcji, w tym sublicencjonowania treści, zbycia aktywów, zastrzyków kapitałowych lub sprzedaży całej grupy – ogłosiło Viaplay.
Dokładny termin wycofania się Viaplay z Polski nie jest jeszcze znany.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Rekordowe spadki Viaplay
O problemach Viaplay mówiono już w czerwcu br. Platforma zanotowała spadki na giełdzie aż o 60 proc. Pierwsze zwolnienia miały miejsce w lipcu br. w centrali w Sztokholmie. Z funkcji prezesa po pięciu latach zrezygnował także Anders Jensen.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Martin Lewandowski (KSW): Wracamy z wcześniej obraną strategią i zamierzamy rozrastać się na różnych rynkach europejskich
Jaką oglądalność miała ostatnia gala KSW w 2022 roku, w której wzięły udział legendy MMA? Jaką ekspansję planuje Federacja KSW? Co dała Federacji współpraca z platformą Viaplay? Rozmawiamy z założycielem KSW, Martinem Lewandowskim.
PS 2 Darmowa telewizja na YouTube? Pojawiły się plany na wdrożenie nowej usługi
YouTube testuje funkcję, która umożliwi dostęp do bezpłatnych kanałów telewizyjnych na platformie. Darmowa usługa z reklamami ma pojawić się jeszcze w 2023 roku.