fot. główne – Sebastian Rudnicki
KSW kończy rok starciem legend MMA. Jaką oglądalność miała ta gala?
Czym się wyróżniała od wcześniejszych? Była to jedna z trzech najlepiej oglądanych gal w historii KSW. Co więcej, była najchętniej wybieraną transmisją sportową w historii polskiego Viaplay. Wspólnie z naszym partnerem udało nam się pobić rekord pod względem oglądalności – m.in. przebiliśmy pojedynki na szczycie Premier League, czy mecz Borusii Dortmund z Bayernem Monachium. Viaplay nie tylko zanotował historyczny wynik oglądalności, ale także pozyskał nowych subskrybentów platformy. Dlatego otwarcie mówimy o spektakularnym zakończeniu roku.
Zobacz również
Ponoć 2022 rok był przełomowy dla KSW – polskiej organizacji promującej walki MMA. Z jakiego powodu?
Tutaj możemy wskazać dwa filary przełomu – biznesowy i sportowy. W kontekście biznesowym, był to pierwszy rok po pandemii, dostosowania się do zmiennych realiów, ale przede wszystkim współpracy strategicznej z Viaplay. Wprowadziliśmy, po raz pierwszy w historii Federacji, nowy model organizacji 12 gal w roku. Ponadto, przedłużyliśmy umowę sponsoringową z głównym sponsorem Fortuna Zakłady Bukmacherskie na kolejne lata oraz pozyskaliśmy nowego sponsora tytularnego XTB. Dzięki tak silnym partnerstwom, wspólnie możemy oferować naszym kibicom najlepsze z możliwych doświadczeń sportowych.
Z kolei w kontekście sportowym, zorganizowaliśmy 10 walk mistrzowskich, dzięki którym wyłoniło się czterech nowych mistrzów. Podpisaliśmy 70 kontraktów z nowymi zawodnikami pochodzących z 24 krajów! Jesteśmy również tam, gdzie jest nasza publika – stawiamy na różne kanały dotarcia, m.in. na TikToku przebiliśmy już 300k obserwujących, na Instagramie mamy średnio około 20 milionów wyświetleń miesięcznie, a na Facebooku średnio około 8 mln zasięgu miesięcznie z poziomu unikalnych kont.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
fot. Sebastian Rudnicki
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Planujecie się rozrastać – czy to prawda, że będziecie organizować galę w Czechach? Czy ten kraj równie żywo interesuje się MMA?
KSW po raz pierwszy zawita do Czech i będzie to jednocześnie czwarty kraj w ramach naszej ekspansji na rynki zagraniczne. Gala KSW 79 odbędzie się już za niecały miesiąc, 25 lutego w Libercu.
Czechy mają bardzo dobrze rozwinięty rynek MMA, gdzie jest duża potrzeba, by dostarczać fanom solidne porcje emocji. Co więcej, Czesi nie tylko coraz bardziej interesują się MMA, ale także rozumieją tę dyscyplinę i wiedzą, że jest to profesjonalny sport.
Czy myślicie o ekspansji na inne rynki?
Do 2019 roku zrobiliśmy 3 gale w Wielkiej Brytanii na Wembley, jedną w Chorwacji (Zagrzeb) i w Irlandii (Dublin). Później skutecznie pandemia pokrzyżowała nam plany, jak w całej branży wydarzeń sportowych. Ale od tego roku wracamy z wcześniej obraną strategią i zamierzamy rozrastać się na różnych rynkach europejskich, promując dyscyplinę i organizując gale na najwyższym poziomie. KSW w MMA to liga mistrzów, a nasi kibice potrzebują tego sportu na najwyższym europejskim poziomie.
Czy w Polsce macie jakąkolwiek konkurencję?
Porównując się z każdą inną galą MMA w kraju jesteśmy na kompletnie innym poziomie – dużo dalej i wyżej niż jakakolwiek konkurencja. KSW to najdłużej działająca w Europie organizacja MMA. Jesteśmy pionierami MMA w Polsce, zarówno w zakresie sportowym, jak i zaplecza organizacyjnego – poziom organizacji gal, certyfikowani sędziowie, lekarze. Te aspekty muszą liczyć się w „ważeniu” rynku, a rynek polski jest „naszpikowany” wieloma galami sportów walki i to pokazuje zainteresowanie publiczności. Jesteśmy wyjątkowym rynkiem na mapie świata.
Partnerem KSW została platforma streamingowa Viaplay. Co Wam dała ta współpraca? Jak zwiększyła się oglądalność?
Dzięki podpisanej umowie jesteśmy w stanie w pełni rozwijać swój potencjał. Docieramy do kibiców w 11 krajach, a 12 gal spowodowało, że staliśmy się wręcz sportową ligą MMA i podkreśliliśmy jeszcze mocniej pozycję lidera na rynku. I zdecydowanie ten model biznesowy chwalę sobie najbardziej.
Z jakimi partnerami KSW nawiązuje obecnie współprace? Jak wybieracie marki do współpracy?
Szukając wspólnego mianownika, jakim jest target klientów i odpowiedź na potrzeby rynku. Stawiamy na pewne i stabilne partnerstwa. Przykładem jest współpraca z Viaplay, która ma dla nas strategiczne znaczenie, ponieważ dzięki niej nasze gale docierają do kibiców na 11 rynkach europejskich.
Jesteś współwłaścicielem agencji „My Land”. Czym się zajmuje Twoja agencja?
Agencja My Land powstała na samym początku jako agencja eventowa. Z czasem, podczas pracy dla wielu różnych, dużych firm, zwiększaliśmy zakres prac i tak po latach mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy butikową agencją 360 stopni.
Jaki będzie ten rok dla KSW? Jakie są plany?
Chcemy utrzymać to, co udało nam się wypracować w zeszłym roku, m.in. model 12-stu gal rocznie. Kolejne kroki to wejście na nowe europejskie rynki. Jeżeli uda nam się zrealizować zamierzony plan, będzie to kolejny, przełomowy rok dla Federacji.
PS Czy PZPN i kadra narodowa doświadczają kryzysu wizerunkowego?
Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Katarze już dawno za nami, ale pokłosie tamtejszych wydarzeń dalej odbija się czkawką w polskiej piłce. Podobnie zresztą jak decyzje PZPN przed rozpoczęciem MŚ. Czy PZPN czeka kryzys wizerunkowy?
PS 2 Pierwsza drużyna w Polsce ogłasza odejście od plastiku
Firma BWT została nowym sponsorem kobiecej drużyny siatkarskiej KS DevelopRes Rzeszów w sezonie 2022/23 TauronLiga. Zespół zobowiązał się do przestrzegania nowych zasad i od tego sezonu nie zobaczymy już plastikowych butelek w rękach rzeszowskich siatkarek.