Coroczny ranking „Global Creativity Report” powstaje na podstawie liczby zdobytych nagród i nominacji podczas organizowanego w czerwcu festiwalu reklamowego w Cannes. Raport zawiera zestawienie w podziale na kategorie, nagrody, marki, grupy i agencje reklamowe, firmy produkcyjne, regiony, kraje i miasta, ale także prezentuje rankingi dyrektorów kreatywnych czy copywriterów. Raport został rozszerzony w tym roku o część opracowaną przez międzynarodową firmę badawczą i marketingową WARC.
Agencja Roku 2019
Zobacz również
Agencja VMLY&R Poland znalazła się w gronie 20 najbardziej kreatywnych agencji na świecie:
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dodatkowo, uplasowała się na 10 pozycji listy najbardziej kreatywnych agencji w Europie:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Polska znalazła się na 15 pozycji zestawienie najbardziej kreatywnych regionów świata.
Art Director Roku 2019
Ewelina Wojtyczka i Paweł Szczygieł znaleźli się na liście 10 najlepszych dyrektorów artystycznych na świecie.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Dodatkowo, klienci stojący za projektem „Ostatni Twój Weekend” zostali wyróżnieni w rankingach marek. Gazeta.pl zajęła 9 miejsce w Top 10 marek w kategorii Media / Entertainment, Mastercard i BNP Paribas Bank Polska zajęły odpowiednio 6 i 7 miejsce w Top 10 marek w kategorii Consumer Services / Business to Business.
W zestawieniu sieci reklamowych 2019 roku VMLY&R znalazła się na 10 miejscu. A WPP znalazł się w czołówce holdingów reklamowych 2019 roku (trzecia pozycja).
– Nasz raport stanowi globalny punkt odniesienia dla kreatywności i efektywności w branży komunikacji marketingowej. Dodatkowo, opracowanie dostarczone przez naszego partnera – WARC – obok bogatych danych historycznych i rankingów, zawiera dogłębną analizę trendów i zagadnień, które pojawiały się w pokojach jurorów na tegorocznym festiwalu w Cannes. „Global Creativity Report” to niezbędne źródło wiedzy dla społeczności kreatywnej i marketingowej, będące narzędziem dla każdego, kto chce zdobyć przewagę konkurencyjną, uwalniając potencjał twórczy – powiedział Simon Cook, managing director, Cannes Lions.
Cały raport dostępny jest na stronie.