VMLY&R został doceniony za swoje mocne strony w zakresie kreatywności, brand strategy, jak i digital commerce, a także zaangażowanie w projekty związane z zarządzaniem różnorodnością w organizacji (diversity, equity and inclusion). Kreatywna siła agencji była głównym motorem jej wzrostu w 2020 roku.
Gartner definiuje „Leaders Quadrant” (Kwadrant Liderów) jako „agencje, które mają szeroki i dogłębny zakres kompetencji, zwłaszcza tych związanych z usługami strategicznymi (które obejmują umiejętności z zakresu strategii biznesowej i transformacji cyfrowej biznesu). Liderzy wdrażają kompleksowe, skuteczne rozwiązania, które wykorzystują pokaźne inwestycje w kreatywne talenty i technologie marketingowe. Inwestują własne środki na badania i rozwój, aby wyznaczyć kierunek rozwoju dla całego rynku. W rezultacie Liderzy to dostawcy usług, których warto obserwować w procesie nieustannej ewolucji i transformacji marketingu w cyfrowym świecie.
Zobacz również
Liderzy prowadzą rentowną działalność biznesową bez względu na globalną sytuację gospodarczą. W relacjach z klientami wykraczają daleko poza kampanie marketingowe, często uczestnicząc w przetargach spoza ich głównego sektora (np. zapytania ofertowe z dziedziny doradztwa w zakresie zarządzania, kształtowania czy rozwoju produktu). Liderzy pomagają swoim klientom rozwijać platformy marketingu cyfrowego opracowane pod kątem ich wzrostu i skalowalności. Robią to, wykorzystując swoje kompetencje i fachową wiedzę z zakresu realizacji programów marketingu cyfrowego w oparciu o dane i ich analizę”.