Włoska edycja Vogue’a niejednokrotnie udowodniła już, że nie jest obojętna na aktualne problemy, z którymi zmaga się społeczeństwo. Kilka miesięcy temu, aby zwrócić uwagę na postępujące zmiany klimatyczne i brak jakichkolwiek działań ze strony branży modowej, by im przeciwdziałać, redakcja magazynu postanowiła wypuścić numer, w którym nie zamieszczono żadnej sesji zdjęciowej – jedynie kolorowe ilustracje.
Tak i tym razem Vogue Italia nie pozostał obojętny na kwestię pandemii koronawirusa, która dotyczy całego świata – najnowszy, kwietniowy numer magazynu pojawi się bowiem na półkach sklepowych z całkowicie pustą, białą okładką. I nie jest to związane z brakiem zdjęć, wręcz przeciwnie – jak tłumaczy redaktor naczelny czasopisma Emanuele Farneti, fotografii gotowych do wykorzystania było mnóstwo, lecz czy kolejne sesje zdjęciowe prezentujące uśmiechnięte modelki w fikuśnych ubraniach byłyby na miejscu w obliczu tego, co się aktualnie dzieje na świecie?
Zobacz również
Biel, która uświetnia kwietniową okładkę włoskiego Vogue’a, ma zwiastować czystość, odrodzenie, jasność, która następuje po ciemności, swego rodzaju nowy początek. „Biel nie oznacza kapitulacji. To także czysta kartka – strona tytułowa nowej historii, która właśnie się zaczyna”.
Redakcja francuskiej edycji magazynu Elle postanowiła podziękować lekarzom oraz pielęgniarkom za ich walkę z koronawirusem i wypuściła specjalną edycję czasopisma, która jest jednocześnie przewodnikiem o pracy, kulturze i szkole w czasie pandemii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Z kolei redaktorzy brytyjskiej edycji magazynu Grazia postanowili uhonorować lekarki i pielęgniarki, które są na pierwszej linii frontu w codziennej walce z wirusem i umieścili ich wizerunki na okładkach najnowszego wydania czasopisma.