Volkswagen stawia na paliwo z odpadów – marka napędza statki transportujące samochody zużytym olejem z restauracji

Volkswagen stawia na paliwo z odpadów – marka napędza statki transportujące  samochody zużytym olejem z restauracji
Volkswagen realizuje kolejne działania z myślą o naszej planecie – marka poinformowała, że do przewozu nowych samochodów będzie wykorzystywać statki napędzane paliwem przyjaznym środowisku. Zastosowanie tego paliwa zmniejsza emisję dwutlenku węgla przez statki transportowe o ponad 85%.
O autorze
1 min czytania 2020-12-01

Do obsługi transportu morskiego w Europie koncern Volkswagen wykorzystuje na stałe dwa wyczarterowane statki transportowe, które kursują 50 razy w roku na trasie z Emden (Niemcy), przez Dublin (Irlandia), Santander (Hiszpania) i Setubal (Portugalia) z powrotem do Emden. Za każdym razem na pokładzie znajduje się do 3,5 tys. nowych samochodów marek należących do koncernu – rocznie przewożonych jest nawet 250 tys. aut.

W niedalekiej przyszłości, zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Volkswagena, transportowce będą zaopatrywane w paliwo przez niderlandzką firmę GoodFuels – paliwo tej spółki jest bowiem produkowane np. ze zużytego oleju wykorzystanego w gastronomii i przemyśle spożywczym.

Dzięki temu emisja dwutlenku węgla w porównaniu z emisją przy wykorzystaniu tradycyjnego paliwa zmniejszy się o 85% – oznacza to, że na pokonywanej trasie zmaleje ona z ponad 60.000 ton do 9.000 ton rocznie. Poza tym, frachtowiec podczas tankowania niemal zupełnie wyeliminowana zostanie emisja tlenku siarki.

W połowie listopada 2020 roku paliwo to zatankowano do zbiorników pierwszego frachtowca, drugi dołączy na początku 2021 roku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejnym działaniem koncernu Volkswagen jest wykorzystanie do napędu frachtowców płynnego gazu ziemnego (LNG – Liquified Natural Gas). Chodzi o statki transportowe kursujące pomiędzy Europą a Ameryką Północną i Środkową. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z myślą o ochronie naszego środowiska szwedzka firma Wallenius Marine pracuje nad stworzeniem długiego na 198 metrów statku, który będzie służyć do transportu samochodów. Co ciekawe, cała konstrukcja napędzana będzie wiatrem.

PS2

Rewolucja elektryczna staje się faktem – nie można temu zaprzeczyć. Lecz samochody elektryczne cały czas mają tyle samo fanów, co przeciwników. Dzieje się tak za sprawą wielu mitów, które utrwalają stereotypy na temat elektryków. W rozmowie z Tomaszem Tonderem, dyrektorem PR i corporate affairs Grupy Volkswagen, obalamy niektóre mity i sprawdzamy, jak warto komunikować samochody elektryczne, by zainteresowały one tych najbardziej niechętnych.