Volkswagen zmieni nazwę na Voltswagen?

Volkswagen zmieni nazwę na Voltswagen?
29 marca br. niemiecka marka Volkswagen ogłosiła, że zmienia swoją nazwę na Voltswagen – na razie jednak wyłącznie w USA. Zmiana ta miała być związana z nową strategią, zgodnie z którą firma zamierza sprzedawać jedynie samochody elektryczne. Okazuje się, że to wyłącznie prima aprilisowy żart.
O autorze
1 min czytania 2021-03-31

Niektórzy od początku twierdzili, że to wyłącznie prima aprilisowy żart, lecz przedstawiciele Volkswagena utrzymywali, że nic z tych rzeczy – 29 marca br. niemiecka marka ogłosiła, że istotnie zmienia swoją nazwę na Voltswagen. A przynajmniej w USA.

Nowa nazwa brandu miała symbolizować rozwój, ruch i elektromobilność. Zgodnie z nową strategią, Volkswagen w dalszym ciągu będzie produkować „samochód dla ludu”, ale z napędem elektrycznym – z tego też powodu słowo „Volt” miało znaleźć się w nazwie brandu, co oznacza jednostkę napięcia.

Choć zmiana miała wejść w życie dopiero w maju br., to w social mediach marki już pojawiła się nowa nazwa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Okazuje się jednak, że wszystko to jest prima aprilisowym żartem – co oficjalnie potwierdził przedstawiciel marki w rozmowie z portalem NPR. 

– „Zmiana nazwy” miała być zapowiedzią utrzymaną w duchu prima aprilis, podkreślającą premierę całkowicie elektrycznego SUV-a ID.4 i sygnalizującą nasze zaangażowanie w zapewnienie wszystkim mobilności elektrycznej – powiedział przedstawiciel Volkswagena.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2019 roku Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował nowe logo oraz identyfikację wizualną marki. Zmiany w Volkswagenie odzwierciedla wprowadzenie do oferty aut elektrycznych nowej generacji – modeli z rodziny ID.

PS2

Jesienią 2018 roku Volkswagen poinformował o planowanym wstrzymaniu produkcji popularnego garbusa – niecałe dwa lata później marka postanowiła pożegnać się z kultowym modelem auta animowanym spotem z piosenką zespołu The Beatles w tle.