Gospodarzem prodcastu jest Pat Murphy, właściciel MCA (Murphy Cobb Associates), jednej z największych firm konsultingowych. MCA od kilku lat promuje wirtualną produkcję, kładąc szczególny nacisk na jej ekologiczne aspekty. Melania Kulczycka, która w swoim portfolio ma realizację projektów z wykorzystaniem technologii wirtualnej produkcji dla marek takich jak Beko, Bosch, Veet czy Calgon, opowiada o zaletach tej technologii, o polskim rynku reklamy i drogach rozwoju VuFinder Studios.
Zobacz również
Melania Kulczycka jest pierwszą Polką zaproszoną do The MCA Prodcast. W każdym odcinku z serii założyciel i dyrektor generalny MCA, Pat Murphy, rozmawia z ekspertami z całego świata, którzy wyznaczają kierunki rozwoju i kształtują przyszłość świata produkcji. Tematem omawianym wspólnie z Melanią Kulczycką są zalety studia wirtualnego, w którym na ogromnych ekranach LED-owych wyświetlana jest fotorealistyczna scenografia. Dzięki tej technologii w studiu można kreować obiekty trudno dostępne, w pełni kontrolować warunki atmosferyczne (np. „magic hour” przez cały dzień) i wielokrotnie zmieniać dekoracje w ciągu jednego dnia zdjęciowego. VP to też technologia bardzo ekologiczna, gdzie ślad węglowy jest 5 razy mniejszy niż przy tradycyjnym filmowaniu.
Staramy się zbierać jak najwięcej danych, by móc porównać tradycyjną produkcję z produkcją wirtualną. Przeprowadziliśmy analizę konkretnego przypadku na podstawie reklamy, którą nakręciliśmy na początku ubiegłego roku. Obliczyliśmy ślad węglowy, który został wyemitowany podczas całego procesu produkcji, a następnie przeprowadziliśmy symulację: sprawdziliśmy, jaki byłby ślad węglowy, gdyby ta sama reklama została nakręcona przy zastosowaniu tradycyjnej produkcji. Okazało się, że użycie tradycyjnej produkcji byłoby około pięć razy bardziej emisyjne niż produkcja wirtualna – mówi Melania Kulczycka, Client Director, VuFinder Studios.
Melania Kulczycka podkreśla, że VP oferuje klientom „absolutną swobodę kreatywności”, ponieważ nie ograniczają ich nawet prawa fizyki. Nie muszą także uzyskiwać pozwoleń na filmowanie, jak ma to miejsce w przypadku konkretnych lokalizacji, i nie ma żadnych zmiennych (np. pogody), nad którymi ciężko zapanować. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia klienta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Posłuchaj podcastu tutaj.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
VuFinder Studios istnieje od czerwca 2022 roku i mieści się w historycznej hali „W” w Wytwórni Filmów Dokumentalnych na Chełmskiej 21. Do tej pory VuFinder uczestniczył w produkcji ponad 40 reklam dla takich klientów jak: McCann New York, MRM New York, Havas London, Havas Warszawa, BETC Paris, Carlsberg czy Rattling Stuff.