Kilka miesięcy temu Burger King postanowił zmodyfikować menu jednej ze swoich restauracji w Niemczech, wprowadzając do oferty wyłącznie wegetariańskie pozycje. Na kilka dni w daniach Burger King, które do tej pory zawierały mięso, pojawiły się roślinne zamienniki kotletów. Po kilkudniowym eksperymencie w Niemczech sieć restauracji idzie o krok dalej i otwiera swoją pierwszą w 100% wegetariańską restaurację w Hiszpanii.
Nowy lokal o nazwie Vurger King powstał w Madrycie i od kilku dni oferuje swoje klasyki w wersji wege. Klienci znajdą tam bezmięsnego Whoppera, roślinne nuggetsy, a także nową pozycję – Long Vegetal, czyli wegetariański odpowiednik Long Chicken Sandwich. Dla wegetarian istotny jest również fakt, że w odróżnieniu od innych lokali, w Vurger King dania są smażone bez użycia tłuszczu zwierzęcego.
Zobacz również
Fasada i wystrój wnętrza niewielkiego sklepu nawiązują do diety roślinnej dzięki dominacji zielonego koloru i licznych roślinnych ozdób na ścianach i pod sufitem.
Na razie restauracja nie oferuje wegańskich zamienników serów czy majonezu – te produkty pochodzenia zwierzęcego nadal pojawiają się w daniach Vurger King, jednak klienci mają możliwość usunięcia ich z zamówienia.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Według danych zgromadzonych przez THINKSpain, 13% Hiszpanów preferuje dietę wegetariańską lub wegańską. Nowa restauracja ma odpowiadać na zmieniające się potrzeby konsumentów i zapewniać klasyczny smak znanych fast foodów w bezmięsnej wersji menu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Chcemy dotrzeć zarówno do osób, które opierają swoją dietę na produktach roślinnych, jak i do tych, które jedzą mięso, ale chcą ograniczyć ich spożycie” – podsumowuje rzecznik prasowy Burger King.
Wegetariański Burger King w Madrycie ma działać na okres próbny jednego miesiąca, jednak sieć ma nadzieję, że nowy koncept spotka się z zainteresowaniem klientów, co wpłynie na rozszerzenie bezmięsnej oferty na kolejne miasta w Europie.
fot. twitter.com/burgerking_es
PS
W tym roku roślinne nuggetsy pojawiły się w menu polskich restauracji Burger King w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie roślinnym jedzeniem wśród coraz szerszej grupy Polaków.
PS 2
W nawiązaniu do tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Tokio Burger King promował kultowe Whoppery, sugerując, że są lepsze niż olimpijskie złoto.
PS 3
Bolt Food promuje wegetariańską kuchnię podczas Tygodnia Roślinożerców. Najwięksi mięsożercy mogą skorzystać z rabatów i sprawdzić, czy „zielone” smakuje lepiej.