Burger King Burger King już od jakiegoś czasu wprowadza do swojego menu dania dla wegetarian i wegan – pierwsze bezmięsne danie pojawiło się w 2002 roku, kiedy to wprowadzono do stałego menu wegetariańskiego burgera. Później w 35 krajach pojawił się roślinny Rebel Whopper, który jest dostarczany przez The Vegetarian Butcher – roślinną markę Unilevera, która zajmuje się produkcją produktów na bazie białka, przypominających smakiem i strukturą mięso.
Teraz Burger King rozszerza współpracę z The Vegetarian Butcher, co zaowocowało nowym pomysłem gastronomicznym. W nowym lokalu, który powstanie w niemieckiej Kolonii, będą serwowane pozycje znane z dotychczasowego menu znanej sieci, ale wyłącznie w wersji bezmięsnej. To oznacza, że wszystkie kanapki Burger Kinga (m.in. Whooper) będą miały zamiast mięsnego kotleta roślinny odpowiednik lub ser Halloumi.
Zobacz również
Bezmięsne menu Burger Kinga jest jednak na razie jedynie eksperymentem – bezmięsne menu będzie serwowane tylko kilka dni, a później restauracja powróci do swojej starej oferty. Nie oznacza to jednak, że Burger King nie będzie jeszcze w przyszłości organizować tego typu akcji lub tworzyć lokali ze stałym wege menu.
PS. 1
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Produkty wegańskie nie stanowią już smutnej oferty dla bardzo zmotywowanej, ale niezwykle małej niszy, coraz częściej sięgają po nie wszyscy. Dobrosława Gogłoza a All Hands Agency zdradza, o czym powinniśmy pamiętać tworząc strategię dla produktów bezmięsnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS. 2
Czy Polacy kupują zdrową żywność i czy jest to jednoznaczne z przestrzeganiem zdrowiej diety? Czy wybierając produkty bio wiedzą, czym te się charakteryzują? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w raporcie aplikacji Moja Gazetka.