Troska o planetę powinna być wpisana w codzienne wybory każdej organizacji i każdego z nas. Nie inaczej jest w przypadku Lidl Polska. Odpowiedzialność za produkty, w tym ich jakość i bezpieczeństwo, a także ciągłe doskonalenie ich składów względem oczekiwań konsumentów są w przypadku Lidla kwestiami priorytetowymi. Sieć poszła o krok dalej i w I połowie 2018 roku ogłosiła informację o przyjęciu zobowiązania, w którym zakłada, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20%, zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą cześć asortymentu sieci, oraz, że do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu.
Sieć prowadzi wytężone działania, aby osiągnąć założone cele. Pracami w tym zakresie objętych jest wiele obszarów firmy od działów merytorycznych przez podwykonawców i dostawców aż po sklepy. Tego typu przedsięwzięcia to złożony, długofalowy proces, ale pierwsze efekty już są widoczne a w dodatku całkiem imponujące. Właśnie rozpoczyna się szeroko zakrojona kampania, w której Lidl Polska informuje o efektach swoich dotychczasowych działań oraz podkreśla, że wybory nas wszystkich mają ogromny wpływ na stan środowiska. W czasach kiedy co sekundę zużywa się na świecie 20 000 plastikowych torebek, indywidualne wybory każdego z nas mają ogromne znaczenie.
Zobacz również
A jakie są dotychczasowe osiągnięcia Lidla w zakresie redukcji plastiku w opakowaniach marek własnych? Lidl Polska w 2019 roku zredukuje zużycie plastiku aż o 800 ton , a osiągnie to przez:
- 442 tony plastiku mniej dzięki redukcji materiału PET w butelkach wody Saguaro.
- 217 ton plastiku mniej dzięki stopniowej redukcji materiału, z którego produkowane są opakowaniom mięsa i drobiu.
- 150 ton plastiku mniej dzięki warzywom i owocom sprzedawanych luzem, bez plastikowej folii – w ramach oferty „Ryneczku Lidla” produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach, takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie, są dostępne bez nich.
– Proces redukcji i wymiany opakowań plastikowych wymaga czasu, a realizacja założonych celów musi odbywać się stopniowo. Nasze zobowiązanie dotyczące redukcji plastiku w opakowaniach marek własnych ogłosiliśmy wiosną 2018 r. Zobowiązujemy się zrealizować przyjęte cele do 2025 r. Zmiana jest wielowymiarowa, a jej realizacja wiąże się nie tylko z identyfikacją nowych możliwości i surowców w zakresie opakowań, ale zapewnienia przy tym pełni bezpieczeństwa dla produktu, a także wygody dla konsumenta. Bardzo się cieszymy, że możemy już dziś podzielić się pierwszymi efektami naszych starań. Wspólnie powinniśmy troszczyć się o dobro naszej planety i brać je pod uwagę podczas codziennych wyborów zakupowych – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Comunications Manager Lidl Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Lżejsze butelki i opakowania na mięso a także sprzedaż owoców i warzyw luzem to tylko część rozwiązań Lidla prowadzący do wyznaczonego celu. Wiosną tego roku sieć wprowadziła na rynek warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych oraz kompostowalnych przemysłowo. Opracowana przez sieć technologia to opakowania, które są możliwe do kompostowania przemysłowego, dzięki użyciu do jego produkcji surowców pochodzenia roślinnego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejnym krokiem jest wycofanie ze wszystkich sklepów Lidl plastikowych naczyń jednorazowych. Chociaż Ustawodawca pozwala na sprzedaż jednorazowych naczyń plastikowych do 2021 r., sieć Lidl Polska już w sezonie letnim 2019, zrezygnowała z ich dostępności na rzecz biodegradowalnych artykułów, tym samym będąc gotowym na tę zmianę już 2 lata wcześniej. Dzięki temu już w bieżącym sezonie Lidl wyeliminuje kolejne ok. 140 ton plastiku.
Najnowsza kampania marketingowa Lidla jest wynikiem współpracy z GPD Agency – agencja odpowiada za strategię, kreację i produkcję. Pomysł na spot powstał w oparciu o zasadę prostego kontrastu i przeskalowania. Z jednej strony podkreśla się działania indywidualnych ludzi, którzy bagatelizują swój wpływ na środowisko i nie dostrzegają efektu skali. Z drugiej strony problem, którego sobie nie uświadamiają, polega na tym, że takich „pojedynczych” ludzi, siatek i słomek są w Polsce miliony. Oprócz spotu, agencja GPD Agency przygotowała komplet materiałów marketingowych wykorzystujących takie kanały komunikacyjne jak prasa i internet.