Ekologicznym projektem, który zwrócił uwagę branży marketingowej, są nietypowe przystanki autobusowe w Leicesterze w Wielkiej Brytanii, powstałe z inicjatywy giganta reklamy zewnętrznej Clear Channel. We wspomnianym mieście zostanie wyremontowanych łącznie 479 wiat autobusowych, w których zwykłe dachy zamienią się w zieloną oazę dla pszczół. Miejscowi już teraz nazywają je „Bee Bus Stops”.
Jak dokładnie będą wyglądać zielone przystanki? Każdy dach będzie obsadzony mieszanką dzikich kwiatów i rozchodników, aby zwiększyć lokalną różnorodność biologiczną, co pomoże również w utrzymaniu malejącej liczby pszczół, motyli i innych owadów zapylających w mieście. Oczywiście nowe zielone wiaty autobusowe dodadzą miastu bardzo potrzebnego akcentu natury i element „zen” – w końcu wśród roślin znacznie przyjemniej czeka się na swój autobus.
Zobacz również
„Otrzymaliśmy już fantastyczne opinie od ludzi, którzy są zachwyceni tym, jak kształtuje się przyjazna pszczołom i motylom przebudowa przystanków autobusowych” – powiedział zastępca radnego burmistrza miasta, Adam Clarke.
Co ciekawe, twórcy przystanków postarali się, żeby były one w pełni ekologiczne – oprócz dachów mieszkalnych wszystkie inne wiaty będą również wyposażone w panele słoneczne, które zasilają cyfrowe ekrany reklamowe.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Akcja jest elementem lokalnego programu „Bee Roads”, w ramach którego obszary przydrożne i ronda w całym Leicesterze mają się pokryć polnymi kwiatami. Niezaprzeczalnie uatrakcyjni kwiatowe ulice sprawią, że miasto będzie atrakcyjniejsze, a także przyjaźniejsze dla mieszkańców oraz owadów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing