Masówka a personalizacja
Realizując wysyłkę masową kierujemy ją do całej bazy, jednak nie zawsze do tych, którzy faktycznie są zainteresowani danym tematem. Tym samym, wysyłając więcej wiadomości osiągamy niższą dostarczalność niż w przypadku wysyłek spersonalizowanych. Wykorzystując retargeting docieramy do tych, którzy potencjalnie są zainteresowani naszą ofertą. Co za tym idzie – osiągamy wyższą dostarczalność.
Jednak same spersonalizowane wysyłki to niejako produkt końcowy retargetingu. Użytkownik, który odwiedza stronę internetową, dzięki specjalnemu skryptowi na niej umieszczonemu, jest oznaczany przy pomocy ciasteczka. W ten sposób trafia on na listę remarketingową. Kolejno, dzięki narzędziu stosującemu retargeting (platforma RTB, Google AdWords czy inne), danemu użytkownikowi wyświetlają się reklamy, których celem jest ukończenie akcji rozpoczętej na stronie. Najpopularniejsze kanały wykorzystujące retargeting to display i platformy społecznościowe.
Zobacz również
W przypadku mailingów użytkownik otrzymuje spersonalizowaną reklamę na swój adres e-mail. Najprościej mówiąc – dynamiczną kreację, która została dopasowana do użytkownika pod względem treści.
Skuteczność retargetingu
Jak podaje Remintrex – niemiecka firma specjalizująca się w retargetingu – metoda ta podnosi otwieralność i klikalność mailingów kilkukrotnie. Dowodzą tego badania przeprowadzone na przełomie stycznia i maja 2015 roku, przeprowadzone dla konkretnych branży:
- E-commerce – wskaźnik Open Rate ok. 10-krotnie wyższy niż w przypadku zwykłych mailingów; CTR ok. 38,5 razy wyższy od zwykłych mailingów;
- Finanse: Open Rate wyższy prawie 4-krotnie; CTR ok. 32 razy wyższy;
- Telekomunikacja: Open Rate wyższy prawie 3,5-krotnie, CTR ok. 10,14 razy wyższy.
Co więcej, retargetowane wysyłki charakteryzuje znacznie niższa liczba opt-outów, czyli tych, którzy wypisują się z baz. Według danych Remintrex szacuje się to następująco: 0,05 dla wysyłek retargetowanych vs 0,25 dla zwykłych mailingów. Jest to efekt precyzyjnego skierowania treści użytkownikom.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Co jeszcze wynika z tych danych? Omawiana metoda jest zgodna z zasadami permission marketingu – adresy pochodzą z własnych bądź zewnętrznych baz, jednak przy założeniu, że zbierający otrzymali dane za zgodą do wykorzystywania do celów reklamowych i handlowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Świadomość marketerów
Mimo, że potencjał pozyskiwania nowych klientów dzięki retargetingowi w e-mail marketingu został zauważony, to wciąż nie jest doceniany przez część marketerów. Ten model adresowania wiadomości to skuteczny łącznik z potencjalnymi klientami. Jaki będzie jego kierunek rozwoju? Zdecydowanie powinien koncentrować się on na wzroście zasięgu z retargetingu, co z pewnością ucieszy wydawców. W najbliższym czasie działania te mogą zwiększyć swoją skalę i dobrze gdyby towarzyszyła temu również większa świadomość samych marketerów.
Źródło: Click Republic
Autor:
Piotr Krawczyk
dyrektor zarządzający Click Republic