W ramach obchodów „Dnia bez śmiecenia” dla swoich pracowników lider rynku piwnego w Polsce przygotował konkursy edukacyjne dla dorosłych i dzieci związane z ekologią – minimalizowaniem odpadów i segregacją śmieci. Firma dostarcza też pracownikom, materiały edukacyjne w formie elektronicznej, takie jak na przykład 10 zasad ekokonsumenta. Ponadto, na swoim kanale na Facebooku, Kompania Piwowarska zachęca do udziału w konkursie #włączsiędogry, którego organizatorem jest Rekopol – Organizacja Odzysku Opakowań oraz do własnego konkursu edukacyjnego.
W taki sposób, poprzez zachęcanie innych do aktywnego działania proekologicznego, Kompania Piwowarska pokazuje, że o środowisko można i powinno się dbać przez cały rok poprzez mniejsze i większe działania. Firma sama tak postępuje, wykorzystując możliwe dla niej sposoby.
Zobacz również
Drugie życie butelki zwrotnej. Branża piwna, w której działa Kompania Piwowarska, jest obecnie jedyną w Polsce, która na szeroką skalę wykorzystuje opakowania zwrotne. Doskonale wpisuje się to w koncepcję ponownego wykorzystywania produktów i przez to zmniejsza negatywny wpływ na środowisko naturalne. Blisko połowa piw Kompanii Piwowarskiej dystrybuowanych jest w opakowaniach zwrotnych: w szklanych butelkach zwrotnych (taka butelka może zostać napełniona aż 20 razy zanim trafi do recyklingu) oraz w kegach. Z myślą o ochronie środowiska, w 2019 roku przy poznańskim browarze został otwarty także pierwszy punkt skupu butelek. Od sierpnia 2019 roku do marca 2020 (8 miesięcy) do punktu przyjęto około 1 mln butelek. Gdyby butelki zwrotne miały charakter bezzwrotnych, to odpadem stałoby się 965 mln butelek w 2019, co oznaczałoby około 315 tys. ton więcej szkła.
Recykling i kubki wielorazowego użytku. Podczas imprez masowych, na których obecna jest Kompania Piwowarska, aktywnie promowana jest wśród uczestników zabawy selektywna zbiórka odpadów w specjalnej Strefie Eko. Takim przykładem jest choćby festiwal Pol’and’Rock, podczas którego w ostatniej edycji, w 2019 roku, wspólnymi siłami udało się zebrać łącznie blisko 20 ton odpadów w tym ponad 1,5 tony aluminium oraz 1,1 tony plastiku. Dodatkowo, firma wprowadziła na imprezę na stałe również kubki wielorazowego użytku i kubki z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu.
Odpady. W 2019 roku Kompania Piwowarska poddała niemal wszystkie wytworzone w jej browarach produkty uboczne i odpady procesowi recyklingu (ponad 99%).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Innymi przykładami działań eko, które na co dzień firma wdraża w trosce o środowisko, jest stopniowe przechodzenie organizacji na fakturowanie elektroniczne czy rezygnacja z plastikowych butelek z wodą we wszystkich biurach firmy na rzecz filtrowanej wody z kranu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podstawą strategii biznesowej Kompanii Piwowarskiej jest rozwój zrównoważony. Firma dba nie tylko o własny rozwój, ale także o partnerów biznesowych, lokalne społeczności i środowisko naturalne w tym zakresie. Segregacja oraz zmniejszanie ilości odpadów, ich odzysk i recykling, dbanie o najniższy poziom zużycia wody przy produkcji piwa, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych, czy zmniejszenie zużycia energii – to tylko niektóre z proekologicznych postaw lidera rynku piwnego w Polsce.
Strategia zrównoważonego rozwoju firmy opiera się na czterech filarach: środowisko, społeczeństwo, odpowiedzialne wybory i odpowiedzialny biznes, i przyczynia się do wypełniania przez Kompanię Piwowarską 13. z 17-tu celów „Agendy 2030” ONZ.