fot. depositphotos.com
Rynek zakładów bukmacherskich rozwija się z roku na rok. Pojawiają się na nim nowe firmy, które starają się do siebie przyciągnąć klientów. W jaki sposób najczęściej to robią? Na co zwracają uwagę gracze, zanim zdecydują się dokonać rejestracji konta? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście. Zapraszamy do lektury!
Bonusy i promocje
Podstawowym narzędziem używanym przez zakłady bukmacherskie do przyciągnięcia klientów, są różnego rodzaju bonusy i promocje. Trend ten zapoczątkowały firmy zagraniczne, które jednak z biegiem lat zmuszone były do wprowadzenia na tym polu pewnych zmian. Chodzi mianowicie o konieczność obrotu dodatkowymi środkami.
Starsi gracze pamiętają zapewne czasy, gdy za kwotę przyznanego bonusu wystarczyło zagrać jeden kupon po dowolnym kursie, a następnie można było wypłacić pieniądze na rachunek bankowy. Obecnie nie jest to już takie proste. Wszystko dlatego, że wielu klientów nadużywało ten przywilej i zakładało konta na kilku członków rodziny.
Chcąc ukrócić ten proceder, bukmacherzy wprowadzili pewne ograniczenia. Zanim dodatkowe środki staną się własnością gracza, musi on postawić np. dwukrotność lub trzykrotność przyznanego bonusu, po określonym kursie i z odpowiednią liczbą zdarzeń na kuponie. Dlatego, zanim ktoś skorzysta z promocji, w pierwszej kolejności koniecznie powinien zapoznać się z jej regulaminem.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie bonusy oferują aktualnie legalni polscy bukmacherzy? Głównie są to:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- darmowy zakład, zwany często freebet bez depozytu
- zakład bez ryzyka, czyli cashback
- bonus od depozytu
Oprócz wyżej wymienionych, na graczy czekają też bonusy za korzystanie z aplikacji mobilnej lub punkty lojalnościowe.
Weryfikując oferty bukmacherskie warto sprawdzić promocje od bukmachera Superbet – u którego posiadając dedykowany kod promocyjny Superbet – można zyskać dodatkowe bonusy powitalne.
Bogata oferta zakładów
Bukmacherzy, chcąc przyciągnąć do siebie nowych klientów, z roku na rok rozszerzają swoją ofertę. Nie wystarczy już duża liczba zdarzeń w ofercie przedmeczowej. Gracze coraz częściej zainteresowani są typowaniem na żywo, dlatego firmy mocno postawiły na rozwój tzw. „zakładów LIVE”.
Znacznemu rozbudowaniu uległy też zakłady dodatkowe. Dzięki temu klienci nie muszą opierać swoich kuponów, tylko i wyłącznie na wskazywaniu, kto wygra dane spotkanie. Największe pole do popisu jest przy okazji najpopularniejszych dyscyplin sportowych, takich jak: piłka nożna, tenis czy koszykówka.
Firmy dbają też o to, żeby klienci odwiedzali ich strony internetowe o każdej porze dnia i nocy. W tym celu wprowadzają do swojej oferty sporty wirtualne oraz symulowane gry karciane. Klienci korzystają z nich głównie w przerwach między rozgrywkami lub w godzinach nocnych.
Nowe technologie
Wraz z rozwojem technologii zmieniają się też zakłady bukmacherskie. Do lamusa odchodzą punkty naziemne, w których oferta wypisywana była na wielkich tablicach, a zdarzenia na kuponie wypisywało się za pomocą ołówka czy długopisu. Aktualnie większość obrotu generowana jest poprzez zakłady online.
Firmy coraz częściej decydują się na tworzenie aplikacji mobilnych. Wynika to z tego, że klienci, szczególnie z młodszego pokolenia, nie rozstają się ze swoimi smartfonami. Liczy się dla nich szybki dostęp do usługi, a dzięki „apce”, możliwy jest on poprzez jedno kliknięcie.
Technologia widoczna jest w metodach płatności. Tutaj też liczy się błyskawiczne księgowanie, dlatego firmy oferują kilka możliwości wpłat lub wypłat środków. Im oferta na tym polu jest szersza, tym większe prawdopodobieństwo przyciągnięcia nowego klienta.
Reklama
Ostatnim sposobem dotarcia do graczy, który chcemy omówić, jest reklama. Na tym polu zakłady bukmacherskie mają pewne ograniczenia. Mogą to robić tylko w określonych godzinach, a ich materiały muszą być opatrzone odpowiednim komentarzem.
Z reklamami bukmacherów najczęściej można spotkać się przy okazji wydarzeń sportowych. Firmy zostają sponsorami klubów piłkarskich lub poszczególnych rozgrywek, a ich logo widoczne jest zarówno na koszulkach, jak i bandach okalających boisko. Spoty reklamowe emitowane są z kolei przed, w przerwie oraz po zakończeniu meczu.
Bukmacherzy aktywnie działają też w mediach społecznościowych. Pomagają im w tym tzw. „ambasadorzy marki”, którymi najczęściej się dziennikarze sportowi i sami sportowcy.
Artykuł powstał we współpracy z meczyki.pl.