* Źródło: Thisismoney.co.uk
Przy pomocy „kup teraz, zapłać później” płacimy za różnego rodzaju zakupy. Ponad połowa młodych osób korzysta z usług BNPL przy zakupach związanych z modą (57%) i sprzętem RTV AGD (47%). Co czwarta osoba używa tej metody płacąc za produkty zdrowotne i kosmetyczne (27%). 23% płaci w ten sposób za rozrywkę, a 21% za artykuły gospodarstwa domowego. Niektóre osoby używają jej nawet do zakupów żywnościowych, czy opłacają w ten sposób podróże – podaje serwis thisismoney.co.uk[1].
Zobacz również
W Polsce usługi płatności odroczonych największym zainteresowanie cieszą się w branżach, w których aktywni są millenialsi oraz pokolenie Z. Są to branże modowa, obuwnicza, sportowa. Powoli zwiększa się też popularność tego rozwiązania w takich kategoriach jak biżuteria czy artykuły dziecięce. Jest to licząca się grupa konsumentów, która ma coraz większą siłę nabywczą. Dlatego każdy sklep detaliczny – stacjonarny czy internetowy – powinien na tym etapie rozważyć wdrożenie takich płatności. Pozwoli to na pozyskanie nowych grup klientów, ale też zwiększenie konwersji czy wartości koszyka zakupowego – komentuje Marek Biernacki, szef fintechu Mokka w Polsce.
Online i offline
Konsumentom coraz częściej zależy na identycznych możliwościach dokonywania zakupów, bez względu na kanał realizacji transakcji. Dlatego w każdym kanale sprzedażowym online i offline ważne są spójność oferty, budowanie jak najlepszego doświadczenia zakupowego klienta oraz zaufania do sklepu, ale także udostępnianie tych samych metod płatności.
Wiemy, że konsumenci doceniają podejście omnichannelowe, które zapewniamy w odniesieniu do płatności odroczonych. Klienci, zarówno w kanale stacjonarnym, jak i online, chcą korzystać z możliwe jak najszerszej gamy wygodnych metod płatności, które pozwalają na szybkie dokonanie zakupu i natychmiastowe korzystanie z produktu. Dzięki usługom Mokka, retailerzy mogą zapewnić klientowi spójne doświadczenia zakupowe w każdym miejscu styku z marką czy produktem – dodaje Marek Biernacki, szef Mokka w Polsce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kup teraz, zapłać później w Polsce
Usługi „kup teraz, zapłać później” zyskują na popularności w Polsce i za granicą. Stacjonarnie tą metodą płaci już 5% Polaków, a online – 7%, przy czym w grupie wiekowej 20-29 jest to już 13%. Równocześnie niemal 60% Polaków zna już tego typu formę rozliczeń, a 30% deklaruje, że chciałoby z niej korzystać – wynika z badań ARC Rynek i Opinia[2]. Zarówno w sklepach online, jak i stacjonarnych BNPL regularnie płaci już co 10 Polak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
[1] thisismoney.co.uk/money/cardsloans/article-10403727/Buy-pay-later-used-42-Gen-Z-Britain-year.html
[2] ARC Rynek i Opinia, badanie Trendy zakupowe Polaków, ilościowe na próbie reprezentatywnej n=600