Obecność sztucznej inteligencji w przemyśle reklamowym to coraz częstsza sytuacja. Jednak nie wszystkie próby wykorzystania AI do stworzenia klipów kończą się powodzeniem. Inaczej jest w przypadku reklamy marki Volvo, zamieszczonej na instagramowym profilu rick.deckard.photography. Ten fikcyjny twórca internetowy generuje reklamy i zdjęcia nawiązujące do branży motoryzacyjnej przy pomocy AI. Najnowszy klip nawiązuje do hasła Volvo: „For Life”.
Zobacz również
Do stowrzenia fanowskiej wersji reklamy Volvo wykorzystano model RunwayML Gen-3 Alpha, a całość powstała w mniej niż 24 godziny. Czy sztuczna inteligencja na dobre zastąpi grafików, twórców wideo i innych pracowników agencji reklamowych przy tworzeniu spotów? A może klipy przygotowywane przez fanów poszczególnych marek już niebawem będą wykorzystywane do oficjalnej komunikacji? „Gen-3 jest czymś, co zmieni przemysł” – czytamy w poście na profilu rick.deckard.photography.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: Instagram
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Jak rozwijają się narzędzia GenAI? Agencja 10 Days porównała kreacje AI z 2022 i 2024 roku
Agencja 10 Days przeprowadziła eksperyment, który pokazuje, jak rozwinęły się możliwości narzędzi AI w ciągu zaledwie dwóch lat. Porównano reklamy wygenerowane w 2022 i 2024 roku przez AI dla dziesięciu znanych marek. Na grafikach widać przede wszystkim postęp w jakości, szczegółowości i realizmie kreacji.