Święto Kina to ogólnopolska akcja mająca na celu popularyzację chodzenia do kina oraz wsparcie branży filmowej. W tych dniach, kina biorące udział w wydarzeniu – od multipleksów po kina studyjne oraz lokalne – oferują bilety w specjalnej, obniżonej cenie.
Święto Kina to doskonała okazja, aby spędzić czas z bliskimi i zanurzyć się w świat filmu. Na ekranach zagoszczą:
Zobacz również
- przedpremiery (prosto z Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni): „Smok Diplodok”, „Kulej”, „Dwie strony medalu”, „Simona Kossak”, „Wrooklyn ZOO”;
- premiery: „Akademia magii”, „Reagan”, „Rzeczy niezbędne”;
- filmy z bieżącego repertuaru: „Drużyna A(A)”, „Transformers. Początek”, „Substancja”, „Nie mów zła”, „Beetlejuice Beetlejuice”, „Idź pod prąd”;
- klasyki: „Interstellar” i „Gladiator”.
To już dziewiąta edycja Święta Kina, przy okazji którego środowisko kinowe (sieci: Cinema City, Helios i Multikino, Stowarzyszenie Kin Studyjnych, Stowarzyszenie „Kina Polskie”, a także kina niezrzeszone) łączą siły i tworzą to wyjątkowe wydarzenie.
Współorganizatorem akcji Święto Kina 2024 jest Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wydarzenie współfinansowane jest także przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Partnerem wydarzenia jest firma InPost.
[AKTUALIZACJA 1.10.2024]
Tegoroczna, 9. edycja Święta Kina przyciągnęła rekordową liczbę niemal 600 tys. widzów do kin w całej Polsce. Oznacza to wzrost frekwencji ponad 2,5-krotnie w porównaniu do poprzedzającego weekendu. W akcji uczestniczyły 273 kina, z czego ponad połowa to kina lokalne i studyjne – po raz pierwszy w historii tak szeroko reprezentowane.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Święto Kina przypomina widzom, jak wyjątkowe emocje wywołuje oglądanie filmów w kinie. To nie
tylko okazja do spotkań z rodziną i przyjaciółmi, ale także możliwość doświadczania filmów
w wysokiej jakości warunkach i przede wszystkim z legalnych źródeł. W tym roku, kinomani mieli
unikalną okazję obejrzenia przedpremierowych i premierowych pokazów filmów, które kilka dni
wcześniej prezentowano na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Była to doskonała
szansa, by zobaczyć wyczekiwane produkcje jeszcze przed ich oficjalną dystrybucją.
Jesteśmy przekonani, że tak liczna widownia to nie tylko wynik jednorazowej akcji, lecz także dowód
na to, że widzowie chętnie wracają do kin. Liczymy, że zainteresowanie polskimi i zagranicznymi
premierami będzie się utrzymywać na wysokim poziomie – tłumaczy Magdalena Lewicka, Prezes „Polskie Stowarzyszenie
Nowe Kina”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: YouTube