Już w piątek 9. marca w ponad 100 miastach (np. Berlinie, Nowym Jorku, Mediolanie, Moskwie, Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu,), kilka tysięcy uczestników rozpocznie 3 dni intensywnej pracy, nauki i zabawy. Celem nadrzędnym jest zaprojektowanie usługi rozwiązującej realny problem. Chętni, którzy biorą udział w warsztatach we Wrocławiu, stworzą 6 interdyscyplinarnych zespołów, i pracować będą w metodyce Service Design.
Czym jest service design czyli projektowanie usług? To część myślenia projektowego (design thinking) wykorzystującego interdyscyplinarne kompetencje uczestników i ukierunkowujące ich na tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Celem service designu jest pozytywne doświadczenie użytkownika (customer experience) przez odpowiednio zaprojektowaną usługę, która zarazem staje się bardziej atrakcyjna dla klienta.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Podczas Service Jam pracuje się metodologią współtworzenia (co-creation), z wykorzystaniem narzędzi Service Design, takich jak np.:
- Customer Journey Map,
- Persona,
- Blueprinting,
- Moments of Truth,
- Shadowing,
- Wywiady z interesariuszami
- Elementów dramy tj. Storytelling, Bodystorming
Wynik pracy przedstawia się w postaci szkiców, komiksu, animacji lub klipów filmowych. Dzięki kreatywnym technikom zespoły wytwarzają realne prototypy usług, które można wdrożyć.
Jak podkreśla Krzysztof Jagiełka, organizator oraz mentor WSJ: “Coraz więcej firm dostrzega ogromną korzyść biznesową w projektowaniu usług. Firma może zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną, efektywność świadczonych usług, możliwość rozwoju, zadowolenie pracowników i – przede wszystkim – użytkowników.”
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Wspaniała atmosfera podczas Wroclaw Service Jam sprawia, że w zakresie projektowania usług nie istnieją żadne granice. Tak jest również w przypadku uczestników. GSJ na całym świecie realizowany jest przez zespoły przeważnie złożone z projektantów, programistów, badaczy, marketingowców i filmowców. Bardziej doświadczeni mogą wypróbować nowe metody, aby efektywnie wykorzystywać je w swojej pracy, a mniej doświadczeni mają okazję wziąć udział w procesie projektowania. Całe przedsięwzięcie jest niekomercyjne. Ma formułę otwartą i zakłada, że wszyscy mogą być kreatywni i jako usługobiorcy mogą być ekspertami. We Wrocławiu wydarzenie prowadzą trzej specjaliści związani z projektowaniem produktów i usług oraz badaniami: Andrzej Bogatko, Krzysztof Jagiełka oraz Adam Zawiślak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jeśli jesteś zainteresowany innowacyjnymi rozwiązaniami, lubisz współpracować w interdyscyplinarnym zespole, poznawać nowych ludzi i chcesz sprawdzić swoją wiedzę oraz umiejętności – Wroclaw Service Jam jest dla Ciebie! Tak o WSJ pisze jedna z uczestniczek poprzedniej edycji: “Zespoły zbudowane z osób z różnych specjalizacji, dały nam możliwość spojrzenia na problemy i zagadnienia z wielu perspektyw.” – Joanna Chief Customer Support Officer.
Wystarczy zarejestrować się na stronie i napisać dlaczego właśnie Ty powinieneś zostać Jammerem. Spośród zgłoszonych osób, zostanie wybranych 36, z którymi skontaktują się organizatorzy.
Więcej informacji na stronie oraz mediach społecznościowych.