Zawody odbywały się w wodzie o temperaturze 1-2˚C. Zimne fale Bałtyku łapało 24 zawodników i 16 zawodniczek z całego świata, w tym Karolina Wolińska, pierwsza w historii i wielokrotna mistrzyni Polski w surfingu oraz bohaterka kampanii „Cold waves by Porsche”. Nie zabrakło gwiazd surfingu z zagranicy, w tym m.in. australijskiej ikony Seana Crowdera. Po mistrzostwo w kategorii Women Open sięgnęła Alys Barton. Zaś mistrzem kategorii Men Open został Ian Fontaine.
Największe polskie zawody w cold water surfingu nie miały wyznaczonej dokładnej daty. Twórcy wydarzenia i zaproszeni do rywalizacji surferzy śledzili alerty pogodowe w oczekiwaniu na najlepsze sportowe warunki. Termin wydarzenia ogłoszono dopiero na 6 dni przed startem i ostatecznie potwierdzono 48 godzin wcześniej. Ten element spontaniczności i zaskoczenia dodawał wydarzeniu pikanterii i sprawiał, że event był na ustach społeczności surferskiej na całym świecie.
Zobacz również
Pomysłodawcą kampanii Cold waves by Porsche była agencja DDB Warszawa, która odpowiada za obsługę strategiczno – kreatywną marki Porsche w Polsce. DDB Warszawa przygotowała także koncept zawodów, branding oraz była odpowiedzialna za art direction wydarzenia. Za realizację odpowiedzialna była agencja Walk Events, a promocją wydarzenia zajmowała się agencja Big Picture. Planowaniem i zakupem mediów zajmowała się agencja PHD Media Direction, a obsługą social media agencja 2increatives. Wydarzenie odbywało się pod patronatem Burmistrza Gminy Władysławowo, Starosty Powiatu Puckiego, Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni oraz Sportowego Polskiego Związku Surfingu.
„Cold waves by Porsche”
„Cold waves by Porsche” to historia o ludziach napędzanych marzeniami, której główną bohaterką jest Karolina Wolińska, pierwsza w historii i wielokrotna mistrzyni Polski w surfingu. W czarno-białym spocie w reżyserii Krzysztofa Kiziewicza „dziewczyna na fali” opowiada o swojej drodze ku spełnieniu i realizacji pragnień. W jej opowieści pasja i zaangażowanie przeplatają się z uporem i niezwykłą konsekwencją. Bo prawdziwych marzeń nie spełnia się szybko i łatwo. Kampanii towarzyszą zdjęcia Krzysztofa Jędrzejaka. W nieruchomych obrazach, wykorzystując duże ziarno, grę kontrastów i nieostrości, udało mu się zamknąć marzycielską, poetycką atmosferę i oddać surowy klimat bałtyckiego wybrzeża zimą. Za produkcję spotu i sesji zdjęciowej odpowiedzialna była Papaya Films.
– Nieczęsto się zdarza, że duża międzynarodowa marka angażuje się w niszowy sport. Przewrotnie postanowiliśmy zorganizować coś całkowicie nieoczekiwanego: największe zawody cold water surfingu w Polsce, które nie mają wyznaczonej daty startu. Uzależnienie od czynników zewnętrznych i towarzysząca mu nieprzewidywalność podsyca ciekawość – mówi Michał Duliński, art. director DDB Warszawa.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing