W sklepach sieci Carrefour znalazły się specjalne kosze na kapsułki po kawie Nescafé Dolce Gusto

W sklepach sieci Carrefour znalazły się specjalne kosze na kapsułki po kawie Nescafé Dolce Gusto
Dzięki programowi #RecyklingDolceGusto zużyte kapsułki są zbierane do specjalnych koszy w sklepach, a następnie ponownie przetwarzane, aby nie trafiać na wysypiska śmieci lub do środowiska.
O autorze
1 min czytania 2022-06-10

Dotąd użytkownicy ekspresów do kawy Nescafé Dolce Gusto mogli oddawać zużyte kapsułki przy dostawie kolejnego zamówienia złożonego na stronie internetowej producenta. Jednorazowo kurier może odebrać maksymalnie jedną torbę, czyli 64 kapsułki. Program #RecyklingDolceGusto został rozszerzony o stacjonarną zbiórkę, aby zachęcić kolejnych konsumentów do włączenia się w akcję i oddawania kapsułek do recyklingu.

Testy projektu ruszyły w trzech warszawskich lokalizacjach Carrefour: w hipermarkecie w Galerii Mokotów oraz w dwóch supermarketach formatu City – przy ul. Anny German 20 oraz Dolnej 43/45. W każdym z tych punktów znalazły się specjalnie oznaczone kosze.

Zgromadzone kapsułki są przekazywane bezpośrednio do zakładu, w którym kawa oddzielana jest od tworzywa, a każdy z surowców zostaje ponownie wykorzystany. Kawa trafia do biogazowni w Boleszynie, a następnie zostaje wykorzystana do ogrzewania okolicznych domów. Z kolei z odzyskanego tworzywa powstaje regranulat, z którego wytwarzane są nowe przedmioty.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Cieszymy się, że wspólnie z Nescafé Dolce Gusto możemy aktywnie zachęcać naszych klientów do podejmowania kolejnych kroków ku bardziej zrównoważonemu życiu, poprzez tak proste działania jak recykling kapsułek po kawie. Jesteśmy przekonani, że projekt ten wspierany wspólnymi działaniami promocyjnymi, spotka się z dużym zainteresowaniem Polaków i na stałe wpisze się w ich codzienne zwyczaje dbania o naszą planetę – mówi Sylwester Mroczek, manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.

PS
W kilku centrach handlowych w Finlandii stanęły pierwsze „telefomaty”, w których można zostawić zepsuty lub sprawny telefon, a w zamian otrzymać zwrot pieniędzy. Maszyny pozwalają również na zakup odnowionego iPhone’a z drugiej ręki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się