Zakończył się proces uruchamiania usługi POP DHL we wszystkich sklepach Lidl Polska. Podpisana w sierpniu 2021 r. umowa z siecią Lidl Polska zakładała stopniowe przyłączanie sklepów (ok. 100 lokalizacji tygodniowo) do siatki Punktów Obsługi Paczek DHL. Od 25 października klienci DHL mogą nadawać i odbierać paczki już we wszystkich sklepach Lidla w Polsce. Dzisiaj DHL Parcel rozpoczyna także kampanię informacyjną do klientów o pokryciu POP-ami całej sieci Lidla. O możliwości nadania bądź odbioru przesyłki w sklepie informują specjalne oznaczenia na wejściu oraz przy wyznaczonej kasie, która pełni funkcję POP DHL.
Współpraca z siecią Lidl Polska wpisuje się w strategię DHL Parcel Polska, która zakłada dynamiczne rozszerzanie sieci Punktów Obsługi Paczek jako uzupełnienie tradycyjnej formy nadawania i odbioru paczek z domu z bezpośrednim udziałem kuriera.
Zobacz również
Rozwój POP DHL jest także konsekwencją zmian, jakie zachodzą na rynku usług kurierskich w Polsce. Dynamiczne rośnie popularność samodzielnej formy nadania bądź odbioru paczki, a POP-y doskonale spełniają to oczekiwanie.
– Poziom satysfakcji konsumentów korzystających z Punktów Obsługi Paczek jest bardzo wysoki. Notujemy najwyższy poziom polecenia w branży – ponad 76, mierzony wskaźnikiem NPS. Infrastruktura POP DHL rozciąga się na cały kraj, a według badania przeprowadzonego przez naszą firmą ponad połowie odbiorców dotarcie to punktu zajmuje mniej niż 5 minut – mówi Maciej Dudek, menedżer sieci partnerskiej DHL Parcel.
Gęsta sieć nie jest jedyną zaletą POP-ów. Równie ważne są inne korzyści, które powodują że klienci chcą z nich korzystać. Po pierwsze, bardzo długi czas przewidziany na odbiór przesyłki. Klienci mają aż 7 dni na jej odbiór. Po drugie, godziny w jakich można to zrobić. W przeważającej większości są to miejsca, w których odbiór paczki jest możliwy w godzinach od 6.00 do 23.00. Atrybutem POP-ów jest również elastyczna forma rozliczenia przesyłki za pobraniem – kartą lub gotówką. Dodatkową zaletą jest stała temperatura przechowywania paczki, co przy zmiennych warunkach atmosferycznych ma znaczenie, szczególnie gdy przesyłka zawiera produkty wrażliwe na zmianę temperatury, np. kosmetyki.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Poza siecią Lidla POP-y działają także w innych dużych sieciach handlowych, takich jak Żabka, abc, Biedronka, Kaufland czy Stokrotka, a także salonach prasowych Inmedio oraz stacjach benzynowych Shell i Moya.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Całość działań wdrożeniowych we współpracy z siecią Lidl Polska koordynował Pointpack, integrator oraz partner technologiczny budujący rozwiązania IT oraz oferujący usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.
– Istotne są dla nas potrzeby klientów, którzy zwracają uwagę na dostępność punktów nadawczo-odbiorczych pod względem miejsca zamieszkania. Przekroczyliśmy liczbę 45 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 12 tys. punktach, a skala ta cały czas się zwiększa. Dlatego też poszerzamy otwarty ekosystem logistyki miejskiej, wspierając trend rozwoju sklepów multifunkcyjnych – mówi Paulina Żmijowska, kierownik ds. Marketingu&PR Pointpack S.A.