Mural na warszawskim Mokotowie przedstawi postać Kazimierza Górskiego wraz z jednym z jego najbardziej znanych cytatów „Piłka jest okrągła, a bramki są dwie”. Praca będzie wyjątkowa, bo tworzona w dwóch technikach artystycznych – na części malowidła zostaną wykorzystane elementy ceramiczne.
– Od początku istnienia Czary-Mury zależało nam na stworzeniu muralu trenera Kazimierza Górskiego, dlatego niestrudzenie dążyliśmy do realizacji tego projektu i cierpliwie dopełnialiśmy wszystkich formalności od prawie dwóch lat – mówią Marek Grela i Marta Piróg, artyści występujący pod nazwą Czary Mury.
Zobacz również
– To najwybitniejszy polski trener, którego powinny znać kolejne pokolenia Polaków, a mural niewątpliwie w tym pomoże. Dzięki temu wypełniamy swoją misję „ocalić od zapomnienia”. Ogromną uwagę zwracamy na lokalizację każdego naszego dzieła, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się zdobyć przychylność wielu instytucji, aby mural powstał właśnie na bloku, w którym Kazimierz Górski mieszkał i to tuż przy jego oknie – dodają artyści.
Pomysł duetu Czary-Mury od razu spodobał się Berenice Górskiej. Wnuczka słynnego trenera jest zarazem fundatorką fundacji jego imienia. Organizacja działa od 2011 roku i dba, by pamięć o sukcesach i dokonaniach Kazimierza Górskiego cały czas trwała.
– Cała rodzina jest ogromnie wzruszona i dumna, iż w bloku w którym mieszkali moi dziadkowie ze swoimi dziećmi, a teraz mieszkam ja ze swoją rodziną, powstanie mural upamiętniający wspaniałego trenera, ojca i dziadka, jakim był Kazimierz Górski. To będzie dla nas i naszych kolejnych pokoleń symbol upamiętniający na lata wspaniałego człowieka, którego mieliśmy szczęście być rodziną – mówi Berenika Górska i dodaje: Jego historia i zasługi mogą być pięknym drogowskazem dla młodszych pokoleń. To jest po części wypełnienie misji, jaką od kilku lat realizuje Fundacja Kazimierza Górskiego. Mural dla rodziny będzie dumą i pamiątką, a dla okolicznych mieszkańców miłym wspomnieniem i znakiem rozpoznawczym budynku Madalińskiego 49/51.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Mecenasem projektu jest lider krajowego rynku bukmacherskiego i największy prywatny sponsor polskiego sportu – firma STS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Od lat jesteśmy sponsorem m.in. reprezentacji Polski w piłce nożnej. Sport leży w DNA naszej firmy. Z artystami z Czary-Mury bardzo szybko podjęliśmy współpracę, ponieważ od razu wiedzieliśmy, że chcemy być częścią tej wyjątkowej inicjatywy, którą w całości ufundowaliśmy. Doskonale wpisuje się ona w realizowaną przez nas od lat strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, która w dużej mierze opiera się na działaniach Fundacji STS oraz właśnie działaniach sponsorskich – mówi Mateusz Juroszek, prezes i właściciel STS.