Waldi to osobisty coach zakupowy, przewodnik, który wprowadzi klientów do świata Aldiego. Waldi zawsze wie, co słychać w sklepach marki i dzieli się z fanami poradami dotyczącymi zakupowego stylu życia. Bohater ma przede wszystkim ocieplić narrację dyskontu i skrócić dystans między sklepem a klientem. Na potrzeby komunikacji stworzono profil facebookowy Waldiego umożliwiający powołanie do życia awatara, jednak cała komunikacja odbywać się będzie na głównym profilu Aldi Polska.
– Naszym celem jest budowanie bliskich relacji klientów z Aldi, umożliwienie wejścia w interakcję, która skraca dystans i pokazuje „ludzką twarz” sieci. Waldi jest nośnikiem wartości i cech naszej marki. Dzięki niemu będziemy mieli szansę stworzyć oryginalną i bogatą komunikację, opowiedzieć klientom zarówno o produktach, jak i o samej marce, której historia i unikatowość są wyjątkowe na polskim i światowym rynku. Wielu markom przy pomocy brand hero udało się stworzyć unikatowy kontent nacechowany pozytywnym emocjonalnym przekazem. Wierzymy, że klienci pokochają także naszego Waldiego. Na tym etapie będzie on obecny na profilu facebookowym. Nie wykluczamy jednak dalszego rozwoju tej postaci – mówi Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji marki.
Zobacz również
Brand hero najchętniej będzie angażował się w dyskusje dotyczące tematów zero waste, produktów, ciekawostek, cen, jakości, promocji i oszczędzania podczas zakupów, uatrakcyjniając tym samym prezentowaną ofertę dyskontu. Będzie także wchodził w bezpośredni kontakt z innym komentującymi.
Wzmocnieniem ekspresji jego przekazu w social media są specjalnie stworzone „naklejki” prezentujące różne emocje. Naklejki pozwalają na wyraźniejsze zaznaczenie obecności Waldiego na profilu Aldi Polska z utrwalaniem jego wizerunku w świadomości odbiorcy. Waldiego można spotkać także pod postami kontrahentów i klientów, w których profil Aldi Polska został oznaczony.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Waldi teaserowo pojawił się w świecie marki w połowie sierpnia. Oficjalne uruchomienie jego profilu oraz start komunikacji nastąpiły z początkiem września. Za opracowanie koncepcji postaci odpowiada Agencja Nie Do Ogarnięcia. Modelingiem i animacją postaci zajął się Adam Lapko.
Słuchaj podcastu NowyMarketing