W ten sposób Red Bull celebrował Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Za produkcję wydarzenia odpowiadał Walk, a za realizację materiałów wideo Propeller Film.
Za sterami samolotów EXTRA 330SR oraz Edge 540T zasiadło dwóch wybitnych pilotów, rywalizujących w prestiżowej serii Red Bull Air Race – Łukasz Czepiela i Martin Šonka. 2 maja br. we wczesnych godzinach porannych piloci nadlatujący od strony mostu Siekierkowskiego obniżyli wysokość lotu do zaledwie trzech metrów nad poziomem wody i przelecieli pod mostem Poniatowskiego, kolejowym mostem średnicowym i mostem Świętokrzyskim. Dzięki włączonym tzw. smugaczom samoloty zostawiły biało-czerwoną dymną flagę wzdłuż koryta rzeki. Na koniec, po minięciu ostatniego z mostów, piloci poderwali swoje maszyny w górę wykonując pół pętli i pół beczki. To unikalne wydarzenie, które odbyło się po raz pierwszy w historii kraju, obejrzeć można w specjalnych materiałach wideo na www.redbull.pl/dzienflagi.
Zobacz również
Do tych niesamowitych 16 sekund lotu przygotowania trwały od września 2016 roku. Bardzo ważnym elementem prac było planowanie oraz analiza danych przez bohaterów i współtwórców projektu – Łukasza Czepielę i Martina Šonkę. Tak skomplikowany pomysł wymagał ogromnej koncentracji agencji oraz organizatora projektu na najdrobniejszych szczegółach realizacji. Sam etap konsultacji oraz uzyskiwania zgód objął liczne instytucje miejskie i państwowe. Jednym z kluczowych etapów prac był trening pilotów, zorganizowany na lotnisku Częstochowa-Rudniki. Przelot pod makietami, oddającymi 1:1 układ trzech warszawskich mostów, dał nam pewność, że projekt jest wykonalny i bezpieczny. W trakcie samej realizacji ruch pieszy, kołowy i kolejowy na mostach został wstrzymany, a dostęp do Wisły ograniczony osobom postronnym po obu stronach rzeki na łącznym dystansie około 3 km. Dzięki skrupulatnym przygotowaniom oraz precyzyjnej realizacji stworzyliśmy spektakularne wydarzenie, o którym – moim zdaniem – będzie się mówiło przez lata – powiedział Michał J. Olszewski, producent wydarzenia i Senior Event Manager Walk Events.
Zrealizowany projekt był planem zdjęciowym. Inicjatorami i pomysłodawcami wydarzenia byli pilot Łukasz Czepiela i Red Bull. Za część prawną i formalną, organizacyjną oraz logistyczną odpowiadał Walk. Produkcję materiału wideo zrealizowała firma Propeller Film. Partnerami przedsięwzięcia byli Miasto Stołeczne Warszawa i PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zdjęcia z wydarzenia znajdziecie na stronie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing