Według raportu Digital Poland 2021, tworzonego przez We are social i Hootsuite, z internetu w Polsce korzysta 31,97 miliona osób, a więc 84,5% populacji. Od lat Twitter utrzymuje się w rankingu najpopularniejszych mediów społecznościowych (Digital Poland 2021 i 2020 pokazują, że jest to 6 najczęściej używanych platform w Polsce), a jego potencjał reklamowy wciąż rośnie. Społeczność Twittera jest bardzo zaangażowana, dlatego warto przyjrzeć się najciekawszym zjawiskom na tym portalu, szczególnie, jeżeli użytkownikowi zależy na dzieleniu się wiedzą.
Szukaj i korzystaj z trendów
Jednym z wciąż najczęściej wybieranych tagów jest #ThrowbackThursday, który mimo popularności na Twitterze obecnie częściej kojarzony jest z Instagramem. Dzięki niemu możemy zaobserwować wiele ciekawych rozwiązań w komunikacji, wracając do wspomnień z dziedziny mody, filmu, kultowych tekstów czy miejsc.
Zobacz również
#FF, czyli Follow Friday, to idealny sposób na polecenie innym ciekawych profili do obserwowania. Pozwala na crossowanie z innym ciekawym twórcą i daje Twoim obserwatorom możliwość znajdywania wartościowych treści.
#booksfortrade to kolejny tag, który pokazuje, że można i warto łączyć ze światem wirtualnym to, co dzieje się w rzeczywistości offline. Potencjał booksharingu na Twitterze może być świetnie wykorzystany również w komunikacji marki i zwabić niejednego mola książkowego do podania informacji dalej.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe trendy na twitterowym podwórku możesz wyszukać dzięki przestrzeni „explore” (w polskiej wersji „Przeglądaj”. Znajdziesz tam tematy, które obecnie cieszą się największych zaangażowaniem.
Wykorzystuj kalendarz
Znajduj ciekawe święta związane z tematami, jakie poruszasz na swoim profilu. Niektóre z nich mogą zaskakiwać, niektóre napawają pozytywnym nastrojem i jest to świetny kontekst do pokazania Twojego doświadczenia w danej dziedzinie.
Poznawaj odbiorców
Użytkownicy kochają ankiety! To szybki i łatwy sposób na zgromadzenie informacji na temat zainteresowań czy dnia Twoich odbiorców. Wyniki mogą zaskoczyć nie tylko Ciebie, ale również obserwujących.
Podglądaj tych, którzy tworzą jakościowy content
Jedną z ciekawszych postaci na polskim Twitterze jest Janusz Piechociński, który każdego dnia wrzuca nowe statystyki na temat polskiej gospodarki. Jego tweety często rozpoczynają dyskusje, na której nam przecież zależy. O tym, jak tworzy i komentuje sytuacje polityczno-gospodarczą w Polsce opowiedział podczas Festiwalu Sektor 3.0.
Obserwuj i sharuj tylko sprawdzone źródła
Od wielu lat prowadzona jest dyskusja społeczna i propagowane są akcje społeczne mające na celu walkę z fake newsami w sieci. Również Twitter od początku tego roku podjął poważne kroki, które mają zapewnić dostęp do rzetelnych informacji użytkownikom. Jak się uczyć, to od najlepszych, dlatego podjęto się współpracy z agencjami informacyjnymi Reuters i Associated Press uznawanymi na świecie za rzetelne źródło wiadomości. Jednym z rozwiązań jest widoczne oznaczanie wpisów przez portal, które mają na celu uniknąć dezinformacji i fali fakenewsów.
Bądź na bieżąco z funkcjami
Wiedziałeś/aś, że na Twitterze jest opcja tworzenia list z ciekawymi kontami? Możesz dodawać do niej wybrane profile, a swoich obserwujących zachęcać do śledzenia jej. Jeśli korzystasz z Tweetdecka, możesz dla takiej listy utworzyć osobną kolumnę i w wygodny sposób być na bieżąco z wpisami z danego tematu.
Michalina Kaczmarek zajmuje się szeroko pojętą komunikacją, wspierając na co dzień największe organizacje pozarządowe w Polsce. Swoją ścieżkę zawodową zaczęła od pracy w firmie IT, co pozwala jej na co dzień wykorzystywać technologiczne rozwiązania w czynieniu dobra.
– Twitter to dla dużej liczby użytkowników przede wszystkim źródło szybkiej wiedzy. Jeśli tylko poznasz jego możliwości i polubisz się z nim – również dla Ciebie może stać się podstawową platformą do dzielenia się swoim know-how – podsumowuje.