Strach, zmartwienie i smutek – to emocje, które najczęściej towarzyszą dzieciom podczas zadawania pytań o globalne ocieplenie. Najnowsze badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” pokazuje, że aż 88% ankietowanych w Polsce dzieci niepokoi się o negatywne skutki zmian zachodzących na naszej planecie.
Większość dzieci ma jednak dużą motywację do działania i czuje się odpowiedzialna za środowisko (84%). Prawie trzy czwarte ankietowanych szuka możliwości, aby włączyć się w aktywności wpływające na dobrostan naszej planety.
Zobacz również
– Wyniki badania przeprowadzonego w 13 krajach regionu EMEA potwierdzają to, co wcześniej odkryliśmy podczas rozmów z naszymi młodymi widzami: dzieci bardzo przejmują się dobrem Ziemi i chętnie włączają się w ekologiczne przedsięwzięcia. Inicjatywa „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” jest odpowiedzią na te potrzeby i została stworzona, aby zwiększać świadomość naszych odbiorców. Akcja zachęca dzieci z regionu EMEA do podjęcia codziennych wyzwań, które pomogą środowisku. Choć kampania trwa dopiero od 1 czerwca, na całym świecie dzieci podjęły już ponad 300 000 proekologicznych aktywności. Z przyjemnością wspieramy naszych młodych widzów i jesteśmy pod wrażeniem tego, z jakim entuzjazmem zaangażowali się we wspólne działanie – mówi Vanessa Brookman, Head of Kids, WarnerMedia EMEA.
W Polsce 100% ankietowanych dzieci zrobiło coś dla dobra Ziemi
Wszystkie dzieci uczestniczyły w co najmniej jednej aktywności związanej z ekologią. W Polsce, podobnie jak w większości krajów, dominuje chęć stosowania się do zasad recyklingu (77%). Następnie pojawiają się działania takie jak próba zużywania mniejszej ilości wody (58%) i energii elektrycznej (55%).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Cieszy nas bardzo, że wśród młodych ludzi rośnie świadomość ekologiczna i potrzeba ochrony naszej planety. Dzieci są uważnymi obserwatorami, widzą i słyszą, że z ich otoczeniem dzieje się coś złego, dlatego chcą się angażować i pomagać ratować miejsce, w którym żyją. Widzimy zatem jak ważna jest rzetelna edukacja klimatyczna w polskich przedszkolach i szkołach, bo to młodzi ludzie potrafią wpływać na dorosłych i wymagać od nich odpowiednich postaw oraz zmian w dotychczasowym szkodliwym dla planety działaniu. Takie inicjatywy jak „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” również mają nieoceniony wpływ na kształtowanie ekologicznych postaw młodych ludzi – mówi Karolina Kukielska z Fundacji WWF Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Największą inspiracją do walki ze zmianami klimatycznymi jest mama (64%). Autorytetami w kwestii dbania o planetę są również ojcowie (41%) i nauczyciele (33%).
O kampanii „Mistrzowie klimatu Cartoon Network”
Aż 78% ankietowanych w Polsce dzieci potwierdziło, że działania Cartoon Network mają szansę pomóc im w podejmowaniu codziennych ekologicznych działań. Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” odpowiada na tę potrzebę i jest jedną z głównych inicjatyw marki w bieżącym roku. Sercem akcji jest strona internetowa, na której uczestnicy każdego dnia znajdą wyzwania, mające motywować ich do aktywności w domu, szkole i lokalnych społecznościach. Postępy wszystkich biorących udział w kampanii osób są rejestrowane na wirtualnej mapie pokazującej ukończone wyzwania. Inicjatywa jest wspierana przez Fundację WWF, jedną z największych światowych organizacji zajmujących się ochroną przyrody. We współpracy z fundacją, Cartoon Network stworzył animowane filmy, które w nieskomplikowany sposób wyjaśniają kwestie związane z ekologią.
We wrześniu akcja zyska nową odsłonę skierowaną do placówek oświatowych. Nauczyciele klas I-III, którzy są zainteresowani edukowaniem dzieci w zakresie ochrony środowiska i dbania o dobro planety, będą mogli pobrać darmowe materiały edukacyjne stworzone przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej.