Film powstał w ramach trójstronnej kooperacji marki Betclic, konkursu dla młodych twórców Papaya New Directors oraz ekipy PRO8L3Mu. Produkcja stanowi preludium do interaktywnej wystawy PROXL3M EXPERI3NCE, która 23 listopada otworzy się w warszawskim melt museum przy ul. Powstańców Warszawy 2a. Wystawa poświęcona jest historii zespołu, a jednym z jej elementów jest wyjątkowy pokój urządzony w byłym sejfie, który został w całości pomalowany przez FUZIEGO.
Film opowiada o tworzonej przez Francuza sztuce, jego historii, a także o tym w jaki sposób jego drogi przecięły się z duetem PRO8L3M. W produkcji zobaczyć można także proces powstawania wspomnianego pokoju w melt museum.
Zobacz również
Ta stylówa od razu nam się spodobała. Przejawiała się w niej „hardcorowość”. Prostota, szybka akcja. To nie jest skomplikowane, kolorowe. Ma być zrobione szybkim środkiem, ale równocześnie być zaje*iste. Tak samo myśleliśmy o „Art Brut 1” – zdradzają w filmie Oskar i Steez.
Uważam, że wandalizm, jego konkretne formy, mogą być sztuką. Tag w toalecie potrafi poruszyć mnie bardziej, niż ekstremalnie dobrze wykonany mural – opowiada w produkcji FUZI, co znakomicie oddaje jego charakterystyczny, twardy styl.
Twórczynią filmu, który jest już trzecią produkcją przygotowaną we współpracy Papaya New Directors i Betclic oraz drugą będącą efektem kooperacji z duetem PRO8L3M, jest Gosia Herman.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
W filmie mieliśmy okazję żonglować czasem i miejscem, realizując go pomiędzy Paryżem, Los Angeles a Warszawą. Bawimy się w nim też formą – mieszamy wyselekcjonowane nagrania archiwalne ze współczesnymi środkami przekazu. Czuję, że dzięki różnorodności form, którymi się posłużyliśmy, udało nam się osiągnąć dość wyjątkowy efekt – mówi Gosia Herman, reżyserka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Film „FUZI: IGNORANT MASTER I HISTORIA PRO8L3M ART BRUT” obejrzeć można za darmo na platformie Betclic Studios, a także na kanale YouTube bukmachera.
Współpraca Oskara i Steeza z FUZIM to bardzo ciekawe zderzenie dwóch różnych światów, muzyki i graffiti, które mimo zupełnie innej formy okazują się mieć niezwykle dużo punktów wspólnych. Podobne są także ich historie. Zarówno ekipa PRO8L3Mu, jak i FUZI, wybrali w życiu swój kurs, a konsekwentne dążenie do celu doprowadziło ich do sukcesu. Cieszymy się, że możemy o tym opowiedzieć w Betclic Studios – powiedział Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic.
To nie koniec wspólnych działań Betclic i PRO8L3M. Fani mogą liczyć na więcej
Produkcje z twórcami takiego formatu to zawsze duża odpowiedzialność, ale też ogromna satysfakcja. Największym wyzwaniem, z którym się mierzyliśmy, było przeniesienie na język filmu surowego, ulicznego stylu Fuziego i zachowanie autentyczności w portretowaniu artysty. Jestem przekonany, że dzięki współpracy całego zespołu się to udało – mówi Karol Pieńkowski, producent Papaya Films.
Film „FUZI” to nie jedyna, wspólna realizacja Betclic i PRO8L3Mu. Marka brała udział w produkcji teledysku do pierwszego utworu zespołu promującego album PROXL3M („Nicea”), który wygenerował już ponad 10 mln wyświetleń na YouTube. Ponadto marka wsparła organizację wystawy PROXL3M EXPERIENCE w warszawskim melt museum. A to jeszcze nie wszystko.
Bukmacher przygotował kilka kolejnych, ciekawych atrakcji. Szczegóły na ten temat udostępnione zostaną za kilka dni, ale fani mogą już zacierać ręce – jest na co czekać.