Między 1 a 3 marca 2013 r. na całym świecie tysiące ludzi wezmą udział w wyjątkowym wydarzeniu: przez 48 godzin uczestnicy kilkuset lokalnych Jam’ów zebranych pod egidą Global Service Jam, będą tworzyć prototypy usług nawiązujących do wspólnego tematu przewodniego. Dobrane na miejscu zespoły do dyspozycji będą miały podstawowe materiały takie jak papier, nożyczki, taśmę klejącą, kolorowe flamastry, itp. W niedzielne popołudniu każda nowa usługa zostanie zaprezentowana światu w formie dostępnych w internecie ilustracji, zdjęć czy filmików.
Prototypowanie usługi można przyrównać do gotowania dżemu owocowego: każdy może użyć nieco innych składników i nieco inaczej je przyrządzić, przez co każdy dżem smakuje inaczej. Na Jam każdy przynosi własne pomysły i doświadczenie. Nie potrzeba specjalnych kwalifikacji – wystarczy głowa pełna pomysłów, otwartość na pomysły innych uczestników i gotowość do działania. W czasie wydarzenia zespoły będą wielokrotnie przyrządzać, próbować i ulepszać swój “dżem”. Pierwszy pomysł na pewno nie będzie ostatecznym. Kluczowe okaże się skonfrontowanie przepisu z potencjalnymi konsumentami – dopiero trafienie w ich smak, ich potrzeby jest wyznacznikiem udanego dżemu.
Zobacz również
Najważniejsza zasada Jamu to natychmiastowa wizualizacja pomysłów. Budując swoje prototypy, uczestnicy będą mogli korzystać z doradztwa obecnych na miejscu mentorów – ekspertów z dziedziny design thinkingu, testowania użyteczności produktów oraz wprowadzania ich na rynek. W niedzielne popołudnie zespoły zaprezentują swoje prototypy. Będzie również możliwość zobaczenia tego, jakie pomysły narodziły się w innych zakątkach świata. Warsaw Service Jam będzie nie tylko happeningiem i świetną zabawą, ale cenną lekcją oswajania z rozwijaniem kreatywności i prototypowania.
Global Service Jam to wydarzenie ogólnoświatowe – “Jamy” odbywają się równocześnie w ponad 100 miastach 6 kontynentów. W Polsce do inicjatywy włączyły się Kraków, Poznań, Szczecin i Warszawa. O innych polskich Jam’ach i Jamie w ogóle można przeczytać na www.globalservicejam.org
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell