Prezentacja wybranych destynacji i ofertoraz ogłoszenie wyników odbędzie się 3 września 2016 roku na tegorocznym kongresie ISBT w Dubaju.
Starania o prestiżowego organizację kongresu zostały zainicjowane przez EXPO XXI Warszawa już dwa lata temu. W tym celu Anna Górska, Business Development Director EXPO XXI, skontaktowała się z polskimi przedstawicielami ISBT, w szczególności z prof. dr hab. med. Magdaleną Łętowską, zastępcą Dyrektora d/s transfuzjologii w Instytucie Hematologii i Transfuzjologii w Warszawie. Rozmowy trwały ponad półtora roku. W tym czasie pani profesor Łętowska, która od lat aktywnie działa w międzynarodowych środowiskach, promując Polskę i polski świat nauki, otrzymała honorowy tytuł Ambasadora Kongresów Polskich. Pani profesor, która poprowadzi finałową prezentację w Dubaju przy wsparciu EXPO XXI Warszawa i Warsaw Convention Bureau, wysoko ocenia szanse Warszawy na organizację wydarzenia. Na korzyść miasta wpływa m.in. ocena Polski, jako destynacji bezpiecznej i ciągle jeszcze atrakcyjnej finansowo w porównaniu z innymi miastami europejskimi. Pozycję Warszawy wzmacnia także fakt, że kongres nie był jeszcze nigdy organizowany w regionie Europy Wschodniej.
Zobacz również
Proces pozyskania kongresu ISBT to modelowy przykład na to, jak zdobywa się kongres międzynarodowy, Dzisiaj nie wystarczy już świetnie wyposażone centrum kongresowe czy liczne połączenia lotnicze do danej destynacji. Niezbędny jest także silny lokalny Ambasador czy wsparcie biura Convention. Mile widziana jest także pomoc innych podmiotów z branży, w szczególności członków ICCA – skomentowała proces pozyskiwania wydarzenia Anna Górska, Business Development Director EXPO XXI Warszawa.
Regionalne kongresy ISBT organizowane są dwa razy w roku, jeden w Europie, drugi w Azji, za każdym razem w innym mieście na świecie. Europejski kongres liczy od 2500 do 3000 uczestników, zawsze jest organizowany w czerwcu i trwa aż 5 dni. W ubiegłym roku wydarzenie obyło się w Londynie w Centrum Kongresowym ExCel, a w przyszłym roku zawita do Kopenhagi. Organizacja tak dużego kongresu w Polsce to nie tylko ogromna promocja dla miasta i kraju, prestiż dla osób zaangażowanych w przedsięwzięcie i transfer cennej wiedzy, ale też ogromne wpływy finansowe m.in. dla hoteli, obiektów kulturalnych czy restauracji itp. Zaangażowanie EXPO XXI Warszawa przekłada się nie tylko na promocję obiektu, ale także budowanie wizerunku stolicy, jako potencjalnego miejsca organizacji kongresów. To z kolei będzie zachętą dla innych organizacji i stowarzyszeń międzynarodowych do rozważenia Warszawy przy poszukiwaniu nowych miejsc na swoje eventy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach