W warsztatach z UNICEF Polska udział wzięli przedstawiciele znanych polskich i globalnych przedsiębiorstw, a także mniejsze, ale zaangażowane społecznie firmy: Credit Agricole Bank Polska, Digital Care Group, FEYENALLY (najnowszy startup byłego prezesa PizzaPortal – Piotra Kruszyńskiego), Glovo, Grupy LUX MED, Kaufland Polska, Kubota, Legimi, PAGEN, PayU oraz x-kom .
Celem spotkania było zdiagnozowanie istniejących i potencjalnych obszarów współpracy biznesu i organizacji charytatywnych oraz korzyści, jakie mogą z niej wynikać dla obu stron. Przez dwa dni uczestnicy pod okiem trenera biznesu szukali nowych rozwiązań, korzystając z technik kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów.
Zobacz również
Obecnie funkcjonujący model współpracy pomiędzy organizacjami społecznymi a biznesem jest dość zamknięty. Często opiera się na klasycznej transakcji. Przekazanie środków w zamian za konkretne działania. Nasze spotkania pokazały, że zarówno biznes, jak i organizacje charytatywne, mają mnóstwo pomysłów i mogą się nawzajem inspirować. Żeby tak się stało, muszą jednak nawiązać partnerski kontakt – mówi Piotr Piasecki, trener biznesu i prowadzący warsztaty.
Kampania UNICEF Polska jest unikalną inicjatywą w skali Polski i świata. Organizacja chce przedefiniować standardy współpracy sektora NGO i biznesu, podkreślając, że obie strony są beneficjentami takich działań. UNICEF Polska zwraca też uwagę, że długofalowa współpraca firmy i NGO to większa szansa na realną zmianę dla otoczenia i zaangażowanie pracowników.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Mamy z biznesem różne motywy i wizje procesu współpracy, ale okazuje się, że na koniec dnia zależy nam na tym samym – żeby nieść dobro. Najlepiej pokazała to ogromna mobilizacja rodzimych firm w ostatnich dniach w obliczu tragicznych wydarzeń w Ukrainie. Musimy tylko lepiej się poznać. Warsztaty pokazały, że musimy więcej ze sobą rozmawiać i być bardziej elastycznymi – komentuje Paweł Barski, dyrektor marketingu i komunikacji UNICEF Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wśród uczestników warsztatów znalazły się firmy o sporym doświadczeniu w działaniach z dziedziny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i te rozpoczynające zaangażowanie w CSR:
Warsztaty strategiczne w UNICEF Polska stały się doskonałą okazją do wymiany poglądów, spostrzeżeń i wzajemnych inspiracji. Pracując w interdyscyplinarnym zespole, upewniliśmy się w przekonaniu, że światy biznesu i organizacji NGO da się pogodzić, a nawet zapewnić pomiędzy nimi synergię. Mieliśmy także okazję przekonać się osobiście, jak szybko i sprawnie reaguje UNICEF w obliczu zagrożenia zdrowia i życia dzieci. W obliczu wyzwań współczesnego świata przedstawiciele biznesu nie powinni zastanawiać się już nad tym, czy angażować się społecznie, ale jak robić to najbardziej efektywnie – mówi Jacek Wach, dyrektor ds. marketingu PAGEN.
Dwudniowe warsztaty z UNICEF Polska i przedstawicielami innych firm to bardzo ciekawa inicjatywa. Grupa LUX MED od wielu lat angażuje się społecznie, dlatego wymiana wiedzy w tym obszarze była dla nas kolejnym, cennym doświadczeniem. Wspólnie z innymi firmami i samym NGO, mogliśmy wypracować najbardziej efektywne formy współpracy. Mieliśmy też możliwość nawiązania relacji z innymi organizacjami zaangażowanymi w działania CSR. Cieszymy się, że byliśmy częścią tego procesu, wyznaczającego nowoczesne podejście do współpracy z NGO. W przekonaniu jak niezbędne jest wspieranie organizacji społecznych, również humanitarnych, umacnia nas jeszcze obserwowana w ostatnich dniach fantastyczna praca, jaką dla obywateli Ukrainy wykonują organizacje pomocowe w Polce – dodaje Katarzyna Michaliszyn, wicedyrektor komunikacji korporacyjnej i PR w Grupie LUX MED.
Warsztaty „UNICEF dla Biznesu” to świetna inicjatywa, podczas której przedstawiciele obu stron mogli w neutralnej i bezinteresownej atmosferze zderzyć swoje podejścia i wyobrażenia. Jako reprezentant biznesu zrozumiałem bardzo wiele aspektów działania NGO, których nie miałem świadomości, a także zauważyłem nowe obszary współpracy. Wierzę też, że sam UNICEF Polska dostał od nas dobre narzędzia pozwalające im na jeszcze skuteczniejsze działanie – mówi Kruszyński, mentor dla startupów i twórca FEYENALLY.