TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wartość globalnego rynku reklamy mobilnej wyniosła w 2015 roku 37 mld euro

Mobilna reklama graficzna pozostawiła w tyle reklamę w wyszukiwarkach dzięki wzrostowi o 92,6% do poziomu 19 mld euro.
O autorze
1 min czytania 2016-09-23

IAB Europe oraz HIS opublikowały dane dotyczące globalnego rynku reklamy mobilnej. Dynamika wzrostu nie traci impetu – w 2015 roku rynek reklamy mobilnej powiększył się o 68,2%, osiągając wartość 37 mld euro, w porównaniu z rokiem 2014, gdy jego wartość wynosiła 22 mld euro. Zdaniem analityków, tak duże wzrosty były możliwe głównie dzięki nadaniu priorytetu rozwiązaniom mobilnym w strategii biznesowej większości firm oraz rozwojowi mobilnych technologii marketingowych. 

Największy wzrost zanotowała mobilna reklama graficzna, aż 92,6%, wyprzedzając sektor reklamy w wyszukiwarkach, który powiększył się o 51,8%. Sektor reklamy w komunikatorach mobilnych wzrósł zaledwie 20%, głównie ze względu na postępującą migrację użytkowników z platform komunikacyjnych operatorów do komunikatorów opartych na aplikacjach. 

Pod względem wartości, reklama graficzna odpowiada za 52,3% globalnych wydatków na reklamę mobilną, zgarniając 19 mld euro. Wyszukiwarki zadowoliły się 42,8% udziałem w rynku (16 mld euro), zaś sektor reklamy w komunikatorach mobilnych skurczył się do 5% (2,4 mld euro).

Podział regionalny globalnego rynku reklamy mobilnej, wartego 37 mld euro, przedstawia się następująco: 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Ameryka Północna – 45% (17 mld euro)
  • Azja i Pacyfik – 34% (13 mld euro)
  • Europa – 19% (7 mld euro)
  • Środkowy Wschód i Afryka – 0,9% (0,3 mld euro)
  • Ameryka Łacińska – 0,7% (0,3 mld euro)

Największy wzrost rok do roku zanotował region Azji i Pacyfiku i wyniósł on w 2015 roku aż 69%. W pozostałych regionach – z wyjątkiem Środkowego Wschodu i Afryki – rynek reklamy mobilnej powiększył się o ponad 50%:

  • Azja i Pacyfik – 69%
  • Ameryka Północna – 67%
  • Ameryka Łacińska – 60%
  • Europa – 58%
  • Środkowy Wschód i Afryka – 37%

Pełną treść raportu w języku angielskim można pobrać ze strony IAB Europe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rynek reklamy mobilnej w Polsce

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Według badania AdEx – realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska – w pierwszym kwartale 2016 roku dynamika wzrostu wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych wyniosła 89%, odpowiadając za 18,1% rynku reklamowego online, którego wartość oszacowano na 801 mln zł.

W całym 2015 roku sektor mobilny odpowiadał za ok. 16% rynku reklamy online w Polsce, wartego 3,173 mld zł.