TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wartość rynku cateringu dietetycznego w Polsce przekroczyła 3 miliardy złotych

Wartość rynku cateringu dietetycznego w Polsce przekroczyła 3 miliardy złotych
Catering dietetyczny jest jednym z segmentów rynku HoReCa. Jak wynika z raportu „Rynek cateringu dietetycznego w Polsce 2024” opublikowanego przez PMR Market Experts jego wartość w 2023 roku przekroczyła 3 mld złotych.
O autorze
1 min czytania 2024-07-25

Segment rósł w tempie 19 proc. r/r. Prognozy wskazują, że dynamika rozwoju rynku w kolejnych latach będzie wysoka, jednak niższa niż w latach 2020-2023, kiedy była napędzana m.in. pandemią czy wysoką inflacją.

Chęć utrzymania zbilansowanej diety oraz przywiązanie do wygody – to między innymi te czynniki wyznaczają rytm zachowań zakupowych Polaków na rynku HoReca. Ci 2023 roku, mimo rosnących cen, chętnie korzystali z usług cateringu dietetycznego. Odsetek osób kupujących tę usługę utrzymuje się granicach 13-14 proc., pozostając na tym samym poziomie od 2021 roku.

– Należy podkreślić, że chociaż wartość sprzedaży w 2023 r. realnie nie wzrosła, to nominalnie zwiększyła się o prawie 19% w porównaniu do 2022 roku, przekraczając barierę 3 mld zł. Duży udział w tak wysokim wzroście rynku z pewnością miała inflacja. Prognozy rozwoju rynku diet pudełkowych w Polsce
jasno wskazują, że w kolejnych latach ten segment będzie się rozwijał dynamicznie. Będą
temu sprzyjać trendy demograficzne, coraz większa dostępność różnorodnych opcji cateringu
dietetycznego, również w mniejszych miejscowościach, a także wydłużający się czas
korzystania z diety – mówi Karolina Szałas, starszy analityk w PMR Market Experts, firmie badawczo-konsultingowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Polacy korzystają z cateringu od poniedziałku do piątku

Eksperci wskazują, że większość osób (55 proc.) sięgających po dietę pudełkową korzysta z niej w dniach roboczych. Odstępstwem są weekendy, kiedy przypuszczalnie sięgają po inne usługi dostępne na rynku HoReCa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak wynika z analizy PMR Market Experts osoby zamawiające catering dietetyczny, chętniej niż pozostali korzystają z usług hotelowych czy gastronomicznych, w tym z opcji posiłków podawanych poza domem. Aż 86% badanych jada w restauracjach, 81% zamawia jedzenie z dowozem, a 75% kupuje posiłki w lokalach gastronomicznych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.
Zdjęcie główne: Freepik