Segment rósł w tempie 19 proc. r/r. Prognozy wskazują, że dynamika rozwoju rynku w kolejnych latach będzie wysoka, jednak niższa niż w latach 2020-2023, kiedy była napędzana m.in. pandemią czy wysoką inflacją.
Zobacz również
Chęć utrzymania zbilansowanej diety oraz przywiązanie do wygody – to między innymi te czynniki wyznaczają rytm zachowań zakupowych Polaków na rynku HoReca. Ci 2023 roku, mimo rosnących cen, chętnie korzystali z usług cateringu dietetycznego. Odsetek osób kupujących tę usługę utrzymuje się granicach 13-14 proc., pozostając na tym samym poziomie od 2021 roku.
– Należy podkreślić, że chociaż wartość sprzedaży w 2023 r. realnie nie wzrosła, to nominalnie zwiększyła się o prawie 19% w porównaniu do 2022 roku, przekraczając barierę 3 mld zł. Duży udział w tak wysokim wzroście rynku z pewnością miała inflacja. Prognozy rozwoju rynku diet pudełkowych w Polsce
jasno wskazują, że w kolejnych latach ten segment będzie się rozwijał dynamicznie. Będą
temu sprzyjać trendy demograficzne, coraz większa dostępność różnorodnych opcji cateringu
dietetycznego, również w mniejszych miejscowościach, a także wydłużający się czas
korzystania z diety – mówi Karolina Szałas, starszy analityk w PMR Market Experts, firmie badawczo-konsultingowej.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Polacy korzystają z cateringu od poniedziałku do piątku
Eksperci wskazują, że większość osób (55 proc.) sięgających po dietę pudełkową korzysta z niej w dniach roboczych. Odstępstwem są weekendy, kiedy przypuszczalnie sięgają po inne usługi dostępne na rynku HoReCa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak wynika z analizy PMR Market Experts osoby zamawiające catering dietetyczny, chętniej niż pozostali korzystają z usług hotelowych czy gastronomicznych, w tym z opcji posiłków podawanych poza domem. Aż 86% badanych jada w restauracjach, 81% zamawia jedzenie z dowozem, a 75% kupuje posiłki w lokalach gastronomicznych.
Zdjęcia: mat. pras.
Zdjęcie główne: Freepik