Poszukiwane są kampanie wideo cechujące się zarówno kreatywnością, jak i efektywnością, a także wykorzystujące potencjał reklamowy YouTube. Marki, działy marketingu, agencje reklamowe, niezależni twórcy, fundacje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa mogą zgłaszać swoje projekty, które były wyświetlane na platformie YouTube w okresie lipiec 2022 – lipiec 2023.
Jurorzy i jurorki, czyli 28 specjalistów i specjalistek z branży marketingowej, a także niezależnych twórców i twórczyń, wyróżnią kampanie w sześciu kategoriach:
Zobacz również
- “Unskippable” Creative dla kampanii z wyjątkową historią ukazaną w niecodzienny sposób, zrealizowanej w ramach jednej innowacyjnej strategii,
- Ingenious Insight, w której liczy się odkrywczość i świeżość insightów, ich integracja z marką, dopasowanie do grupy docelowej i wykorzystanie narzędzi YouTube,
- Action Driver, czyli kategoria dedykowana działaniom marketingowym, które przyczyniły się do wzmożonej aktywności odbiorców,
- Force for Good dla kampanii realizujących szczytny cel przy pomocy narzędzi YouTube,
- The Underdog dla projektów o niewielkich środkach, ale spektakularnych efektach,
- Full Funnel Marketing on YouTube dla kampanii, które wykorzystują YouTube na co najmniej dwóch etapach lejka zakupowego.
Jedna spośród wszystkich zgłoszonych kampanii otrzyma także Grand Prix konkursu. Jury przyzna je projektowi, która nie tylko odzwierciedla panujące trendy komunikacji ze strategicznym wykorzystaniem wideo, ale też sama wyznacza jej nowe kierunki.
Kampanie do YouTube Works można zgłaszać do 30 września 2023 roku poprzez formularz dostępny na stronie konkursu: https://yt.be/workspl.
YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing