Nadrzędnymi celami kampanii „We Did It In Poland” są: nagłaśnianie polskich osiągnięć oraz budowanie dumy narodowej, a także wzmacnianie poczucia przynależności i sprawczości Polaków. Jednym z głównych motorów do jej powstania były badania przeprowadzone przez CBOS, według których rośnie liczba osób, które na myśl o Polsce czują wstyd. W 2010 roku było to 14% respondentów, podczas gdy w 2025 roku wartość ta wzrosła do 20%.
Kampania „We Did It In Poland” udowadnia, jak wiele do zaoferowania ma Polska. Chodzi o to, aby uświadomić Polakom, że mieszkają w kraju innowacyjnym, dynamicznym i nowoczesnym, który dodatkowo ma znaczący wkład we wzrost i rozwój całej Unii Europejskiej.
Zobacz również
– Dumę ze swojego kraju czują głównie przedstawiciele i przedstawicielki najstarszego pokolenia, tzw. baby boomers. Zetki, od których w największym stopniu będzie zależeć kształtowanie wizerunku Polski w najbliższych latach, najczęściej ze wszystkich pokoleń odczuwają wstyd. W ramach kampanii chcemy przedstawić wielowymiarowość patriotyzmu, który skupia się nie tylko na krajobrazie i historii, ale także na innowacyjności i osiągnięciach rodaków oraz życiu codziennym. W spocie pokazujemy m.in. takie krajowe innowacje jak BLIK, Booksy, stacje ładowania aut elektrycznych ORLEN x WILLBERT czy możliwość płatności spojrzeniem. – mówi Olga Kozierowska, pomysłodawczyni kampanii „We Did It In Poland”, członkini Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej, prezeska Fundacji WłączeniPlus.





Wystawy, współprace i spot
W ramach „We Did It In Poland” zaplanowano różnorodne działania, w tym m.in.:
Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
- emisję spotu promującego polskie współczesne osiągnięcia i wynalazki w językach polskim i angielskim,
- interaktywną wystawę na temat polskich innowacji,
- działania PR,
- dedykowaną stronę internetową,
- przekazanie zestawów materiałów wspierających promowanie rodzimej gospodarki do polskich ambasad na świecie,
- komunikację w mediach i social mediach,
- współpracę z liderami opinii, przedsiębiorcami, twórcami czy naukowcami.
„Cudze chwalicie”, chwalcie i swoje!
Akcja „We Did It In Poland” ma również zachęcać Polaków na całym świecie to tego, aby dzielili się oni osiągnięciami naszych rodaków, a także tym, co im samym udało się osiągnąć. Zdjęcia, filmy czy historie publikowane w mediach społecznościowych pomogą jeszcze zwiększyć liczbę powodów, dla których warto być dumnym z Polski. Dodatkowo każdy, kto ma na to ochotę, może przesłać propozycję polskich innowacji, o których powinien usłyszeć świat, w specjalnie stworzonym w tym celu formularzu kontaktowym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: We Did It In Poland