„We Did It In Poland”: ta kampania pokazuje, że warto być dumnym z Polski

„We Did It In Poland”: ta kampania pokazuje, że warto być dumnym z Polski
„We Did It In Poland” Fundacji WłączeniPlus powstała, aby wzmocnić patriotyzm oraz świadomość Polaków na temat tego, jak prężnie rozwijającym się krajem jest Polska.
O autorze
1 min czytania 2025-03-10

Nadrzędnymi celami kampanii „We Did It In Poland” są: nagłaśnianie polskich osiągnięć oraz budowanie dumy narodowej, a także wzmacnianie poczucia przynależności i sprawczości Polaków. Jednym z głównych motorów do jej powstania były badania przeprowadzone przez CBOS, według których rośnie liczba osób, które na myśl o Polsce czują wstyd. W 2010 roku było to 14% respondentów, podczas gdy w 2025 roku wartość ta wzrosła do 20%.

Kampania „We Did It In Poland” udowadnia, jak wiele do zaoferowania ma Polska. Chodzi o to, aby uświadomić Polakom, że mieszkają w kraju innowacyjnym, dynamicznym i nowoczesnym, który dodatkowo ma znaczący wkład we wzrost i rozwój całej Unii Europejskiej.

– Dumę ze swojego kraju czują głównie przedstawiciele i przedstawicielki najstarszego pokolenia, tzw. baby boomers. Zetki, od których w największym stopniu będzie zależeć kształtowanie wizerunku Polski w najbliższych latach, najczęściej ze wszystkich pokoleń odczuwają wstyd. W ramach kampanii chcemy przedstawić wielowymiarowość patriotyzmu, który skupia się nie tylko na krajobrazie i historii, ale także na innowacyjności i osiągnięciach rodaków oraz życiu codziennym. W spocie pokazujemy m.in. takie krajowe innowacje jak BLIK, Booksy, stacje ładowania aut elektrycznych ORLEN x WILLBERT czy możliwość płatności spojrzeniem. – mówi Olga Kozierowska, pomysłodawczyni kampanii „We Did It In Poland”, członkini Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej, prezeska Fundacji WłączeniPlus.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wystawy, współprace i spot

W ramach „We Did It In Poland” zaplanowano różnorodne działania, w tym m.in.:

  • emisję spotu promującego polskie współczesne osiągnięcia i wynalazki w językach polskim i angielskim,
  • interaktywną wystawę na temat polskich innowacji,
  • działania PR,
  • dedykowaną stronę internetową,
  • przekazanie zestawów materiałów wspierających promowanie rodzimej gospodarki do polskich ambasad na świecie,
  • komunikację w mediach i social mediach,
  • współpracę z liderami opinii, przedsiębiorcami, twórcami czy naukowcami.

„Cudze chwalicie”, chwalcie i swoje!

Akcja „We Did It In Poland” ma również zachęcać Polaków na całym świecie to tego, aby dzielili się oni osiągnięciami naszych rodaków, a także tym, co im samym udało się osiągnąć. Zdjęcia, filmy czy historie publikowane w mediach społecznościowych pomogą jeszcze zwiększyć liczbę powodów, dla których warto być dumnym z Polski. Dodatkowo każdy, kto ma na to ochotę, może przesłać propozycję polskich innowacji, o których powinien usłyszeć świat, w specjalnie stworzonym w tym celu formularzu kontaktowym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: We Did It In Poland

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Następny przystanek – Polska”: POT inauguruje w Paryżu podczas Igrzysk kampanię o globalnym zasięgu