Fortnite to popularna gra komputerowa, która coraz częściej „romansuje” z popkulturą. W ubiegłym roku na przykład specjalną kolekcję tzw. skórek dla graczy stworzyła marka Air Jordan, natomiast pod koniec kwietnia br. amerykański raper Travis Scott dał serię koncertów na żywo w środowisku Fortnite’a.
Zobacz również
Teraz Epic Games, producent wspomnianej gry, postanowił zorganizować wydarzenie, podczas którego gracze mieliby szansę dowiedzieć się kilku istotnych informacji na temat rasizmu obecnego w mediach, kulturze oraz rozrywce, a także poznać sposoby, jak z nim walczyć. Z problemem tym bowiem zmaga się aktualnie amerykańskie społeczeństwo, a związane jest to z niedawną śmiercią czarnoskórego George’a Floyda.
Specjalne wydarzenie pod hasłem „We the People” rozpoczęło się 4 lipca br. chwilę przed godziną 16:00 czasu polskiego i dostępne było w trybie Battle Royale, zaś emitowano je na dużym ekranie na tzw. królewskiej imprezie. W ramach wydarzenia zaprezentowano serię rozmów na żywo, w których udział wzięli m.in. amerykański komentator wiadomości Van Jones, była redaktorka naczelna „Teen Vogue” Elaine Welteroth czy też raper oraz autor tekstów Killer Mike.
Aby dotrzeć do jak największej liczby osób, wydarzenie było transmitowane w grze kilka razy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Branża gamingowa niewątpliwie w ostatnich czasie przeżywa prawdziwy rozkwit. Na tyle, że już prawdopodobnie wkrótce polska gra komputerowa This War of Mine znajdzie się na liście lektur szkolnych w ostatnich klasach licealnych.
PS2
Kurort z Singapuru Sentosa Island przygotował dla swoich klientów, którzy nie mogą doczekać się powrotu na wyspę, nie lada gratkę – w ramach popularnej ostatnio gry „Animal Crossing: New Horizons” właściciele obiektu oferują wirtualny pobyt w hotelu.