Celem projektu jest stworzenie warunków do rozwoju dla przyszłych designerów, którzy będą odpowiedzialni za projektowanie graficzne rozwiązań digitalizujących nasze życie. W ramach WEB&DIGITAL DESIGN wyselekcjonowana grupa studentów otrzymała dostęp do specjalistycznej wiedzy i narzędzi, które umożliwią im na starcie poznanie trendów, samego procesu projektowania zorientowanego na użytkownika. Zajęcia prowadzą specjaliści, pracujący na co dzień w branży kreatywnej, m.in. Bartek Gostkowski, Paweł Tkaczyk, Hubert Turaj, Paul Pietyra, Maciej Wciślik, Carolina Pietyra oraz dr hab. Marek Liskiewicz.
– Program pilotażowy Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie ma łączyć nowoczesność projektowania na potrzeby różnych branż z praktycznymi aspektami pracy współczesnego projektanta . Staramy się, by nasi studenci zdobywali wiedzę i umiejętności, które spełnią oczekiwania przyszłych pracodawców. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie pilotażu, który mam nadzieję zaowocuje niezwykle ciekawymi zajęciami na ASP – mówi dr hab. Marek Liskiewicz, wykładowca Wydziału Form Przemysłowych ASP.
Zobacz również
WEB&DIGITAL DESIGN zakłada kilka modułów: warsztaty, szkolenia, sesje konsultacji ze specjalistami oraz płatny program stażowy w renomowanych firmach. W ramach trzech bloków warsztatów tematycznych, studenci zapoznają się m.in. z narzędziami umożliwiającymi efektywne projektowanie zorientowane na użytkownika, prototypowaniem, projektowaniem interfejsów przedmiotów, interfejsów webowych, myśleniem strategicznym, dowiedzą się również jak wykorzystywać wiedzę z zakresu UX, storytellingu i grywalizacji w projektowaniu.
Obok zajęć z ekspertami istotnym elementem projektu jest płatny program stażowy. Jego celem jest wzajemne wykorzystanie potencjałów. Stażysta ma okazję zaprezentować i wykorzystać swoją kreatywność i umiejętności, a stażodawca umożliwia poznanie środowiska i kultury pracy oraz oczekiwania rynku. Dla części studentów staż może być początkiem długofalowej współpracy. Beneficjentem projektu są zatem nie tylko studenci, ale również firmy z szeroko pojętej branży kreatywnej i projektowej (agencje reklamowe, firmy specjalizujące się w projektowaniu produktu i produkcjach multimedialnych, wydawnictwa, drukarnie, firmy konsultingowe, korporacje, instytucje kultury, galerie sztuki, pracownie jubilerskie, firmy z branży projektowania i produkcji ubioru, agencje mody, biura projektowe i architektoniczne, pracownie konserwatorskie, zakłady witraży, fundacje, stowarzyszenia itp.), które skorzystają z możliwości zaoferowania stażu.
– Zauważyliśmy, że młodzi ludzie nie mają dostępu do specjalistycznej wiedzy w czasie studiów, z drugiej strony widzimy silne zapotrzebowanie rynku na osoby, które łączą talent ze znajomością specyfiki procesu projektowania rozwiązań interaktywnych. Tak zrodził się pomysł na program pilotażowy studiów, do którego chętnie dołączyła ASP, z czego jesteśmy naprawdę dumni – mówi Carolina Pietyra, Head of Interactive w Agencji Reklamowej Opus B, opiekun merytoryczny projektu – W efekcie branża kreatywna wzbogaci się o nowe pokolenia świadomych designerów – dodaje.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Program projektu WEB&DIGITAL DESIGN jest ukierunkowany na kluczowe elementy pracy digital designera, który potrafi zaprojektować system lub przedmiot użytkowy zorientowany na interakcję z użytkownikiem: od serwisu internetowego, aplikacji mobilnej, panelu kontrolnego urządzenia, przez dashboard samochodu po interaktywną przestrzeń publiczną.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W roku akademickim 2014/2015 przewidziano 50 trzymiesięcznych płatnych staży zawodowych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Człowiek – Najlepsza Inwestycja”
Więcej informacji na stronie.