Web i mobile push w 2022 r. – szybki rozwój i nowe perspektywy

Web i mobile push w 2022 r. – szybki rozwój i nowe perspektywy
O autorze
2 min czytania 2022-04-21

Pobierz Trendbook NowegoMarketingu 2022

W 2021 r. liczba wysłanych notyfikacji push wzrosła dwukrotnie w porównaniu z poprzednim rokiem. Oczekujemy, że 2022 r. zakończy się równie imponującym przyrostem. Notyfikacje web i mobile push są już standardowym narzędziem marketingowym i stanowią integralną część strategii e-commerce w wielu dużych firmach. Nie wolno jednak spoczywać na laurach. Wzrost popularności tego rozwiązania sprawia bowiem, że zasypywani notyfikacjami subskrybenci zaczną uznawać kanał push za nachalny. Jeśli ilość pushy znacząco wyprzedzi ich jakość, komunikaty wysyłane tą drogą nie będą miały szansy przebicia się do świadomości odbiorców.

Notyfikacje push w sprawnej komunikacji

Dlatego oddajemy naszym klientom narzędzie, które pozwala na skuteczną komunikację z subskrybentami w momentach, w których to najbardziej istotne, oraz na tematy, które mają faktyczne odbicie w ich preferencjach. Temu właśnie służą scenariusze automation umożliwiające wysyłanie powiadomień w oparciu o ostatnie działania klienta. Wśród dostępnych opcji warto wymienić scenariusz ratowania porzuconych koszyków, przypomnienie o oglądanych produktach, wskazanie ofert w przeglądanej wcześniej kategorii czy wiadomość powitalną po zapisie na subskrypcję. Taka komunikacja pozwala na nawiązanie prawdziwej relacji z klientem. Najlepiej sprawdza się w połączeniu z mniej licznymi pushami w ramach kampanii masowych – w sytuacjach, kiedy reklamowana w ten sposób oferta faktycznie może wzbudzić zainteresowanie kupującego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Siła wszechstronności

Warto wspomnieć, że z narzędzi do wysyłki web i mobile push korzystają nie tylko sklepy internetowe. To rozwiązanie jest popularne w wielu innych branżach, jak finanse czy telekomunikacja. Ze względu na możliwość łatwej i szybkiej dystrybucji treści, istotną grupę klientów stanowią wydawcy serwisów informacyjnych. Wykorzystują oni notyfikacje, żeby szybko przekazywać najważniejsze wiadomości ze świata prosto na urządzenia swoich subskrybentów. W tym wypadku również można zastosować rozwiązania oparte na segmentacji, wysyłając powiadomienia dotyczące działów, którymi czytelnicy wcześniej byli zainteresowani. Pushe można również wykorzystywać do sprzedaży subskrypcji na treści publikowane za paywallem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W trosce o prywatność

Obecnie rozmowy o przyszłości marketingu są zdominowane przez dwie istotne kwestie. Pierwszą jest odchodzenie od reklam opartych na plikach cookies stron trzecich. To kolejne pole, na którym jasno widać przewagę notyfikacji push nad innymi kanałami marketingowymi. Personalizacja i tagowanie w narzędziach PushPushGo nie wymagają zastosowania third-party cookies. Informacje potrzebne do wysyłki targetowanych wiadomości pochodzą z product feed i informacji z url oraz selektorów. Niezależność od cookies uodparnia nasze notyfikacje na działanie programów do blokowania reklam.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Notyfikacje odpowiadają również na drugą istotną bolączkę – przepisy ochrony danych osobowych. Do wysyłki notyfikacji nie są potrzebne żadne prywatne informacje o subskrybencie, które pozwoliłyby go zidentyfikować. Podsumowując, notyfikacje web i mobile push stanowią właściwie nieodzowną część komunikacji omnichannel, pozwalając docierać do klientów z wartościowymi informacjami na wielu urządzeniach. Dzięki temu posłużą firmom do budowania retencji na stronę i zwiększania sprzedaży. Dla klientów będą natomiast stanowiły wygodne przypomnienie o biznesach, które potrafią wytwarzać interesujące i wartościowe komunikaty. Utrzymanie zainteresowania subskrybentów jest tańsze i bardziej zyskowne niż poszukiwanie i pozyskiwanie nowych nabywców. A kluczem do sukcesu będzie właśnie odpowiednia strategia komunikacji marketingowej.

Aby dowiedzieć się więcej o ofercie PushPushGo, odwiedź stronę pushpushgo.com.

 

Autorka:

Aleksandra Kozioł

Copywriter, redaktorka i autorka tekstów. W PushPushGo odpowiada za strategię contentową. Interesuje się współczesnymi trendami w marketingu i nowymi mediami. Prywatnie fanka podróży, psów i gier komputerowych.

 

Pobierz Trendbook NowegoMarketingu 2022

 

Artykuł powstał we współpracy z PushPushGo.