4FIZJO Group działa w sześciu europejskich krajach, oprócz Polski również w Rumunii, Czechach, Słowacji, Ukrainie i na Węgrzech. Na jej ofertę składają się w 60% produkty fitness, a 40% to produkty o przeznaczeniu medycznym. Firma mocno stawia na rozwój produktów marek własnych. W portfolio spółki znajduje się również marka Mountain Goat dla miłośników aktywności outdoorowych czy Tsunami, stworzona z myślą o entuzjastach sportów wodnych.
4FIZJO planuje zakończyć 2024 r. przychodami przewyższającymi 150 mln zł i ponad 1 mln zrealizowanych zamówień. W tym roku na platformie padł również rekord sprzedaży – 1 mln zł brutto z jednego produktu w ciągu jednego dnia.
Zobacz również
W miarę rozwoju, wyzwaniem dla 4FIZJO stało się rozszerzanie działalności na skalę międzynarodową z powodu ograniczeń finansowych i złożoności rynków. Dzięki zdobyciu nowego akcjonariusza, 4FIZJO chce wzmocnić swoją obecność w Rumunii, na Węgrzech i w Bułgarii, a do 2026 roku zamierza przygotować grunt pod rozwój w krajach bałtyckich.
Transakcja, w ramach której PortfoLion nabędzie mniejszościowy pakiet 40% udziałów w 4FIZJO, czeka na zatwierdzenie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ma zostać sfinalizowana w nadchodzących miesiącach.
– Dzięki partnerstwu z PortfoLion zdobywamy więcej niż finansowanie – w pakiecie przychodzi doświadczenie, globalna wizja rozwoju i doradztwo strategiczne potrzebne do zainteresowania naszą marką klientów w całej Europie – powiedział współzałożyciel 4FIZJO Adam Grybalow.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Wybraliśmy wsparcie PortfoLion ze względu na ich doświadczenie w budowaniu firm e-commerce, które stały się liderami w naszym regionie, oraz zbieżność ich wizji biznesu z naszą – dodał współzałożyciel Mateusz Oniśk.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Cieszymy się, że możemy współpracować z 4FIZJO, firmą o wyjątkowych możliwościach i zaangażowaną w dostarczanie usług wysokiej jakości. Ta inwestycja odzwierciedla nasze przekonanie o dużym potencjale rosnącego rynku fizjoterapii i sportu oraz o zdolności tej polskiej firmy do oferowania klientom wyjątkowej wartości. Współpraca ta doskonale odzwierciedla naszą strategię wspierania wzrostu firm e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej – powiedział dyrektor w PortfoLion Capital Partners Zsolt Mihály.
Doradztwo finansowe i prawne przy umowie zapewniły Vienna Capital Partners oraz Schoenherr dla sprzedających, a także EY i Deloitte Legal dla kupujących.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko