Na początku sierpnia br. głośno zrobiło się o outdoorowej kampanii marki Coca-Cola, która pojawiła w przestrzeni miejskiej Budapesztu. Reklamy przedstawiały zakochane pary – niekiedy tej samej płci – oraz hasło #loveislove.
To właśnie te wspomniane kreacje wzbudziły kontrowersje wśród niektórych mieszkańców miasta i kilku polityków prawicowej partii Fidesz – Ci zachęcali nawet do bojkotu marki.
Zobacz również
Teraz okazało się, że według urzędu komitatu peszteńskiego kampania Coca-Coli złamała punkt ustawy, która „zakazuje reklam mogących szkodzić fizycznemu, duchowemu, emocjonalnemu lub moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży”. W związku z tym, koncern został zobowiązany do zapłaty 500 tys. forintów grzywny – czyli ok. 6500 zł.
Marka w odpowiedzi na karę podkresliła, że celem jej kampanii było przekazanie wartości, które firma wyznaje od zawsze – przede wszystkim, że wszyscy są równi i mają takie same prawa, zwłaszcza do miłości.
zdjęcie: facebook.com/cocacolahu
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing