Firma Meetrics, będąca dostawcą rozwiązań służących do weryfikacji, poprawy jakości i skuteczności kampanii reklamowych oraz kontentu w sieci, ogłosiła, że do weryfikacji reklam display na Facebooku dołączy również pomiary reklam wideo. Firma będzie weryfikować Viewability reklam zarówno na samym Facebooku, jak i na Instagramie (należącym do Facebooka).
Rozwiązanie będzie dostępne zarówno dla komputerów stacjonarnych, jak i dla urządzeń mobilnych. Rozwiązanie do pomiarów Viewability firmy Meetrics dla pomiarów wideo jest zgodne z rekomendacjami amerykańskiej Media Rating Council, zgodnie z którą minimum 50 proc. reklamy wideo musi być widoczne przez co najmniej 2 sekundy.
Zobacz również
Dzięki rozszerzeniu współpracy Meetrics z Facebookiem marketerzy otrzymają zweryfikowane dane o skuteczności swoich kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, jak i rozszerzone insighty dotyczące tych działań.
Meetrics używa do pomiarów w pełni bezpiecznego, jeśli chodzi o prywatność, rozwiązania server-to-server, które dostarcza danych na temat kampanii reklamowych na poziomie wszystkich istotnych parametrów. Dane przechodzą automatyczną weryfikację i są następnie poddawane dodatkowej weryfikacji w stworzonej przez Meetrics autorskiej platformie Ad Attention Manager Suite (ADAM Suite). Jednocześnie klienci Meetrics mogą przy użyciu tej platformy przeglądać i analizować wszystkie zgromadzone dane. W ten sposób prowadzone przez Meetrics w Facebooku pomiary Viewability będą dostarczały całościowego obrazu efektywności kampanii reklamowych w tym serwisie.
– Reklama wideo w internecie to obecnie kluczowy środek komunikacji. Poszerzenie współpracy z Facebookiem o ten obszar pozwoli na nowo i kompleksowo spojrzeć na efektywność kampanii reklamowych w internecie – mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager Poland w Meetrics.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Meetrics to powstała w 2008 r. technologiczna firma będąca dostawcą rozwiązań służących do weryfikacji, poprawy jakości i skuteczności kampanii reklamowych oraz kontentu w sieci. Podstawowym narzędziem Meetrics jest Ad Attention Monitor, platforma pozwalająca na weryfikacje kampanii w czasie rzeczywistym i dostarczająca analiz grup docelowych, zapewniająca brand safety dla wyświetlanych reklam oraz umożliwiająca wykrywanie nadużyć (fraudów). Z platformy Ad Attention Monitor korzystają zarówno firmy sprzedające jak i kupujące reklamę w sieci. Meetrics współpracuje z reklamodawcami, domami mediowymi i dużymi wydawcami. Klientami Meetrics są m.in. GroupM, OMD, Dentsu Aegis Network, eBay, Yahoo, Procter&Gamble, L’Oréal, General Motors, Spiegel Online czy The Telegraph.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Centralą firmy jest Berlin, posiada ona ponadto oddziały w: Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii, Włoszech, Szwajcarii, Polsce i Szwecji.
Meetrics jest pierwszą europejską firmą, która otrzymała akredytację amerykańskiej organizacji Media Rating Council, na audyt zarówno reklam display jak i reklam wideo. Posiada również certyfikat JICWEBS wydawany przez brytyjską organizację ABC zrzeszającą reklamodawców, agencje i media, a mającą na celu zapewnienie poszczególnym mediom przejrzystego i obiektywnego pomiaru.