Po raz pierwszy od momentu powstania, 12 lat temu, Westwing zaprezentował przeprojektowaną identyfikację wizualną, w tym nowe logo, zmodernizowaną typografię i żywą paletę kolorów. Łącząc swoje platformy produktowe, marka oferuje również swoim 1,3 milionom aktywnych klientów lepsze doświadczenia zakupowe. Jest to część szerszej zmiany w nowym kierunku dla Westwing.
-W Westwing wierzymy, że piękno wykracza poza estetykę. Obejmuje ono chwile, które sprawiają, że życie jest naprawdę wspaniałe. Owo piękno można znaleźć w produkcie, ale chcemy również inspirować i celebrować małe chwile, które zmieniają codzienność na lepsze” – mówi Delia Lachance, CCO i założycielka Westwing. Transformacja firmy jest ucieleśniona w sloganie marki „Live Beautiful”, odnoszącym się do domów na całym świecie i odkrywającym, co naprawdę oznacza piękne życie. To inspirująca podróż z Berlina przez Frankfurt do Londynu i Warszawy poprzez autentyczne historie, które prezentują nie tylko meble, ale i style życia. Wykraczając poza tradycyjną definicję, Westwing zagłębia się w działania osób z różnych środowisk, odzwierciedlając różne ich preferencje, pokazując, że piękne życie nie jest ograniczone otoczeniem, ale jest dostępne dla każdego. „To nie my definiujemy piękno: Ty to robisz” – mówi Lydia Kind, VP Brand & Creative Westwing.
Zobacz również
-To początek nowej identyfikacji wizualnej Westwing (CI), która została opracowana we współpracy z agencją projektową Meiré und Meiré. „Opracowanie nowej identyfikacji wizualnej Westwing było bardziej kreatywnym partnerstwem niż współpracą biznesową. Wspólnie stworzyliśmy charakterystyczny, ponadczasowy i wyrafinowany wygląd” – mówi Mike Meiré, CEO Meiré und Meiré. Nowe logo, o nowoczesnym i minimalistycznym designie, jest odważnym emblematem, zawierającym subtelny motyw skrzydła, który wskazuje na zachód – ukłon w stronę nazwy marki. Paleta kolorów Westwing również ewoluowała, aby objąć nowoczesność, zachowując jednocześnie swój kultowy turkus, harmonizując odcień w aplikacjach fizycznych i cyfrowych – dodaje.
-Wraz ze wzrostem grupy naszych odbiorców rośniemy i my. Dzięki naszej nowej strategii marki chcemy nie tylko pozostać istotni dla naszych dotychczasowych klientów, ale także otworzyć się na nowych. Westwing to marka designerska, a dla naszej grupy docelowej design jest kluczową częścią stylu życia. Nasi odbiorcy rozumieją jak ważny jest ich dom. Chcemy ekscytować ludzi, by tworzyli domy, które wydobywają pełnię piękna z życia – mówi Rik Strubel, CMO Westwing.
Nowy design w najlepszej jakości
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Oprócz udoskonalonego wyglądu Westwing, firma połączyła dwie platformy sklepów internetowych Westwing i WestwingNow, aby zapewnić jeszcze bardziej intuicyjne i płynne zakupy. Westwing został uruchomiony w 2011 roku jako klub zakupowy z ekskluzywnymi codziennymi ofertami dla zarejestrowanych członków. Z kolei WestwingNow wystartował w 2015 roku jako sklep internetowy ze stałym asortymentem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Teraz obie oferty są dostępne pod jednym dachem, Westwing App i Westwing Desktop, co skutkuje ujednoliconym doświadczeniem zakupowym, które łączy codzienne wyprzedaże i stały asortyment sklepu, oferując wyselekcjonowany wybór zarówno kolekcji Westwing, jak i doskonałej jakości marek zewnętrznych projektantów, takich jak Artemide, Kartell i teNeues. Ulepszone doświadczenie użytkownika, jak również nowe CI, są pierwszymi z kilku zmian w nadchodzących miesiącach.
PS Rozszerzona rzeczywistość w aplikacji WestwingNow
Internetowy sklep z wyposażeniem wnętrz WestwingNow wprowadził funkcję rozszerzonej rzeczywistości w swojej aplikacji oraz jako filtr na Instagramie. Aby ułatwić robienie zakupów online i sprawić, żeby wybory były trafione, WestwingNow wprowadził funkcję rozszerzonej rzeczywistości do swojej aplikacji. Funkcja ta jest również znana pod angielskim pojęciem augmented reality (w skrócie AR). Daje ona możliwość szybkiego sprawdzenia, jak dany mebel, dywan lub dodatek będzie wyglądać we wnętrzu.
PS2 Westwing udostępnia kreatywne tła do wideokonferencji Zoom
Westwing postanowił udostępnić 9 spersonalizowanych zdjęć, które można bezpłatnie pobrać i zainstalować w programie Zoom jako swoje wirtualne tło. W roli głównej były stylowe wnętrza i piękne tarasy! Stylizacje Westwing były też wnętrzarską inspiracją, która zaskoczy współpracowników i wprawiały ich w lepszy nastrój.