fot. grafika promująca widowisko | malikafavre.com
NBP przygotował widowisko muzyczne z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości. „Wolność we krwi” to opowieść o losach polskiej rodziny na przestrzeni 100 ostatnich lat. W widowisku wystąpili m.in. Radosław Pazura, Dominika Ostałowska czy Przemysław Cypryański.
Zobacz również
The National Polish bank @nbppl is using a blatant copy of my 2015 @BAFTA illustration for their online and outdoor poster campaign all over Warsaw. Shameless. pic.twitter.com/940nIfQi1o — malika favre (@malikafavre) 8 sierpnia 2018
Zaskoczony Narodowy Bank Polski szybko zareagował oświadczeniem oraz zaprzestał używania grafiki. Wyraził również gotowość do podjęcia kroków prawnych wobec autorów splagiatowanej grafiki. Niestety jeszcze 14 sierpnia posługiwał się ilustracją w swoich materiałach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podobny pomysł od lat towarzyszy grafikom z Batmanem:
źródło: bleedingcool.com/wp-content/uploads/2018/05/Batman-GUS-3dmockup-2-743×1024.png#main
źródło: en.wikipedia.org/wiki/Bat-Signal#/media/File:Bat-signal_1989_film.jpg
źródło: www.deviantart.com/messypandas/art/The-Batman-poster-635190659
PS 2
Problem plagiatowania to wciąż żywy temat w branży reklamowej. Równie gorący, jak kwestia braku kontroli nad kreacjami, które realizują agencje. Przekonał się o tym Tiger w zeszłorocznej kampanii wykorzystującej Powstanie Warszawskie.
PS 3
Reklama Allegro z 2016, która została posądzona o plagiat, ale ostatecznie zarzut wycofano:
A tutaj domniemany pierwowzór: