Większa przejrzystość i lepsze możliwości kontroli dla partnerów reklamowych

Większa przejrzystość i lepsze możliwości kontroli dla partnerów reklamowych
W czasie tegorocznych wakacji wzięłam udział w festiwalu Cannes Lions, jednym z największych wydarzeń w branży reklamowej. Na miejscu niektórzy partnerzy reklamowi zwrócili mi uwagę na problemy związane z mierzeniem widoczności oraz skuteczności reklam online, a także zapewnieniem...
O autorze
3 min czytania 2017-09-21

…bezpiecznego rozwoju swoim markom.

Słyszymy te głosy bardzo wyraźnie.

Poważnie traktujemy odpowiedzialność za zdobycie i utrzymanie zaufania naszych partnerów reklamowych. Wiemy, że jest ono potrzebne do dokonywania inwestycji na naszej platformie. To klucz zarówno do ich sukcesu, jak i naszego.

Dlatego wprowadzamy dziś nowe standardy monetyzacji, które wyznaczają jasne reguły dotyczące tego jacy wydawcy i twórcy treści mogą zarabiać na Facebooku. Owe standardy będą dotyczyć umiejscowienia reklam, w których kontekst może mieć znaczenie, w tym reklam typu in-stream oraz Instant Articles.

Marki chcą wiedzieć, gdzie wyświetlają się ich reklamy. Dlatego w nadchodzących miesiącach nasi partnerzy reklamowi otrzymają możliwość generowania raportów podsumowujących kampanie, w których zostanie wyraźnie opisane przy treściach jakich wydawców pojawiły się ich reklamy w Instant Articles, reklamach in-stream oraz sieci Audience Network.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wprowadzane standardy i narzędzia zapewnią partnerom reklamowym przejrzystość i kontrolę, niezbędną przy prowadzeniu kampanii na Facebooku.

Chciałabym również wspomnieć o działaniach, które podejmujemy w związku z weryfikacją prowadzoną przez partnerów zewnętrznych i zapewnieniem markom bezpieczeństwa na naszej platformie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowa weryfikacja przez zewnętrznych partnerów

Facebook bywał oskarżany o to, że sam ocenia wyniki skuteczności kampanii reklamowych na platformie. Choć zewnętrzne podmioty już od jakiegoś czasu mogą dokonywać pomiarów wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie, nadal zauważamy, że reklamodawcy oczekują większej niezależnej kontroli.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Właśnie dlatego staramy się o akredytację Media Ratings Council, amerykańskiej organizacji non-profit, która zajmuje się weryfikacją i akredytacją usług pomiarowych w trzech kluczowych obszarach: raportowaniu liczby impresji, integracji organizacji sprawdzających widoczność reklam oraz wprowadzanej na naszej platformie opcji zapłaty za dwusekundowe wyświetlenia reklam wideo. Obecnie toczy się pierwszy etap akredytacji, a wkrótce spodziewamy się kolejnych.

W ciągu najbliższych 18 miesięcy będziemy pracować nad uzyskaniem akredytacji MRC dla reklam display oraz wideo na Instagramie, Facebooku i w Audience Network w zakresie zliczania impresji, mierzenia widoczności, a także rozliczeń za dwusekundowe wyświetlanie reklam. Aby podnieść jakość pomiarów będziemy współpracować z czołowymi partnerami na całym świecie.

Nasze starania mające na celu zapewnienie dokładnych pomiarów dostarczanych przez zewnętrzne firmy są wyraźne. Współpracę z tymi podmiotami zaczęliśmy już w 2008 roku. Aktualnie pomiary na Facebooku są realizowane przez 24 partnerów, takich jak m.in.: Oracle Data Cloud, Nielsen czy Kantar Millward Brown. Pomiary widoczności reklam są prowadzone przez Moat, Integral Ad Science oraz comScore, a w najbliższym czasie do tego grona dołączą również DoubleVerify oraz Meetrics.

Współpraca z podmiotami specjalizującymi się w pomiarach reklamowych umożliwia dokładną weryfikację widoczności reklam. Dzięki niej możemy również dostarczać jak najdokładniejsze raporty naszym partnerom. Jesteśmy świadomi tego, jak ważny jest dostęp do dokładnych informacji dla naszych klientów z punktu widzenia rozwoju ich biznesu. Nie jesteśmy doskonali, ale pracujemy nad tym, aby dostarczane przez nas wyniki były jak najdokładniejsze, a współpraca z zewnętrznymi firmami pomogła nam zidentyfikować potencjalne problemy.

Bezpieczny rozwój marek – nowe opcje dla reklamodawców

Zapewnienie bezpieczeństwa członkom naszej społeczności jest kluczowe dla realizacji naszej misji. Na Facebooku nie ma miejsca dla treści promujących przemoc i nienawiść. Gdy uznamy, że określony wpis narusza nasze Standardy Społeczności usuwamy go z platformy. Jednak ze względu na rozmiar społeczności Facebooka, zasada zero tolerancji dla takich treści nie oznacza, że nie pojawiają się one w serwisie. Każdego tygodnia członkowie naszej społeczności zgłaszają miliony postów i innych elementów, które ich zdaniem mogą naruszać nasze Standardy Społeczności. Aby przyspieszyć proces weryfikacji raportów, w najbliższym czasie do naszego zespołu moderatorów dołączy 3 tysiące osób, dzięki czemu ich liczba zwiększy się niemal dwukrotnie.

Wspólnie z zewnętrznymi podmiotami takimi jak DoubleVerify czy Integral Ad Science, pracujemy nad tym, by nasze narzędzia i standardy bezpieczeństwa odpowiadały potrzebom partnerów reklamowych. DoubleVerify i Integral Ad Science pracują nad znalezieniem najlepszego sposobu na sprostanie wymaganiom reklamodawców i zapewnieniem możliwości kontrolowania bezpieczeństwa ich marek na Facebooku. Ponadto, bazując na naszych dotychczasowych staraniach skupionych na walce z oszustwami w serwisie, zdecydowaliśmy się dołączyć do realizowanego przez Trustworthy Accountability Group (TAG) programu “Certified Against Fraud”.

Osoby przeglądające Aktualności dobrze rozumieją, że nie mogą łączyć wyświetlanych postów z innymi treściami widocznymi na osi aktualności, bez względu na to, czy ich autorami są marki czy inni ludzie. Natomiast w przypadku innych miejsc wyświetlania reklam, na przykład takich jak Instant Articles, reklamy in-stream czy w całej sieci Audience Network, takie rozgraniczenie nie jest dla wszystkich jasne.

Dlatego w przyszłym tygodniu, do możliwości wykluczania z umiejscowień reklam poszczególnych kategorii, dołączymy również możliwość generowania raportów przed rozpoczęciem kampanii. Na początku narzędzie pozwoli reklamodawcom uzyskać dostęp do listy partnerów korzystających z Instant Articles, reklam in-stream, a także innych umiejscowień dostępnych w Audience Network. W przypadku Audience Network pełna lista wydawców wraz z dostępnymi formatami ma być gotowa w październiku. Funkcja generowania szczegółowych raportów podsumowujących kampanię zostanie udostępniona w nadchodzących miesiącach.

Co przyniesie przyszłość

Chcemy, żeby wszyscy nasi partnerzy reklamowi mieli dostęp do kompletu informacji i narzędzi, dzięki którym będą pewni przebiegu kampanii reklamowych na Facebooku. Na przestrzeni ostatniego roku poczyniliśmy znaczny postęp, ale to nie koniec. Nadal jest wiele do zrobienia.

Branża reklamowa podlega nieustannym zmianom. Dlatego współpracujemy blisko z naszymi partnerami reklamowymi, aby zrozumieć ich potrzeby i wspólnie tworzyć ekosystem cyfrowego marketingu, który zapewni bezpieczny rozwój ich marek. To nasz główny cel.

 

Autorka:

Carolyn Everson
VP Global Marketing Solutions, Facebook