Wirtualna Polska przejęła 100% udziałów w Domodi

WP Holding SA nabyła pozostałe 14% udziałów w spółce Domodi. Wartość transakcji wyniosła 33,4 mln złotych. WP stała się jedynym właścicielem Domodi.
O autorze
1 min czytania 2018-09-04

To kolejny etap transakcji. W marcu br. WP nabyła 35% udziałów w Grupie Domodi. W pierwotnym planie założono, że zakup pozostałych 14% udziałów będzie możliwy po zakończeniu roku obrotowego 2018.

– W gronie udziałowców jednomyślnie postanowiliśmy o przyśpieszeniu wykupu. Stało się to możliwe, dzięki wcześniejszemu zakończeniu procesu przekazania zarządu i szybkiemu odnalezieniu się Adama Plony w roli prezesa Grupy Domodi – wyjaśnia Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.

Mniejszościowy pakiet 14% udziałów przejęto za 33,4 mln złotych. Tym samym Wirtualna Polska stała się wyłącznym właścicielem Domodi.

– Domodi, Allani i Homebook to silne marki, które stanowią jeden z filarów portfela spółek e-commerce w WP. Od teraz możemy w pełni uzupełniać się z WP i wzajemnie wykorzystywać know-how do rozwoju obu grup. Przed nami ambitne i ciekawe cele, a rynek dynamicznie się rozwija – mówi Adam Plona, prezes Domodi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Poznaliśmy się z Wirtualną Polską, jako dobrym partnerem w biznesie. Wcześniejsze przejęcia pakietów udziałów zapewniało grupie ciągły rozwój, przy zachowaniu niezależności działania. Dzięki temu wierzę, że Domodi jest w dobrych rękach – mówi Krzysztof Wierzbicki, wiceprezes i jeden z założycieli Domodi.

Grupa Domodi to trzy wiodące marketplace’y w polskim Internecie w kategorii moda oraz dom i wnętrze. Domodi.pl i Allani.pl to dwie największe wyszukiwarki modowe w Polsce, agregujące ofertę prawie pół tysiąca sklepów i dostarczające użytkownikowi możliwość znalezienia w jednym miejscu asortymentu kilkuset tysięcy produktów różnych marek. Skupiają pasjonatów mody i miłośników trendów. Homebook.pl to nowoczesna platforma dla entuzjastów i profesjonalistów projektowania wnętrz. Oferuje użytkownikom możliwość wyszukiwania wśród setek tysięcy produktów z kilkuset sklepów w kategorii dom i wnętrze. Zawiera również mocno rozbudowaną część inspiracyjną (zdjęcia aranżacji wnętrz, porady, trendy i bazę specjalistów z branży).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się