Zastosowana technologia zabiera widza na wojnę. To, co oglądał widz, to nie wytwór wyobraźni pracowników studia graficznego, ale autentyczne modele 3D zeskanowane metodą fotogrametrii z ostrzelanych miast i wsi Ukrainy. Budynki i pojazdy zostały zeskanowane z ogromną precyzją o detal i dopracowane przez grafików na terenie Ukrainy.
Dochód ze sprzedaży tychże modeli 3D na potrzeby realizacji wydania specjalnego został przekazany na odbudowę Ukrainy.
Zobacz również
– Na potrzeby Roku Wojny sięgamy po technologie, które wykorzystują tylko największe telewizje. Realistyczne scenografie wirtualne oparte są o silnik graficzny czasu rzeczywistego Unreal Engine 5.1. Wykorzystamy system trackingu Stype RedSpy 3 oraz ramię ze sterowaną głowicą Stype Human Crane. Tego jeszcze w transmisjach online nie było – mówi Martynian Rozwadowski, szef działu technologii w Veles Productions.
Jędrzej Nowak, dyrektor działu audio i wideo Time S.A. (wydawca m.in. „Super Expressu”), jest tak zadowolony z efektu, że zapowiada stały udział rozszerzonej rzeczywistości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Współpraca z Veles Productions to przyjemność dla każdego producenta. To ekipa, która pozytywnie odpowiedziała na wszystkie nasze oczekiwania i, bazując na swoim doświadczeniu, dała nam ogromne wsparcie, a to wbrew pozorom nie zdarza się tak często – mówi Nowak.
Z kolei Artur Paprocki, prezes Veles Productions, podkreśla, że wykorzystanie technologii rozszerzonej rzeczywistości w programie „Super Expressu” jest świetnym przykładem na tworzenie pomostów pomiędzy światem fizycznym i cyfrowym dla nachodzącej nowej domeny mediów jaką jest metaverse.
– Veles Productions planuje realizację nowych projektów z wykorzystaniem tych technologii, które będą docierać do naszej codzienności na rynku mediów, gier oraz produkcji filmowej – zapowiada Paprocki.