Jednym z przykładów wykorzystania nowoczesnych technologii w prezentacji Polski jest wirtualny spacer 3D. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) odpowiedzialna za przygotowanie Polski na EXPO 2017 zadbała o to, aby jak największa liczba osób mogła zapoznać się z polską wystawą.
Tegoroczne EXPO 2017 odbywa się w stolicy Kazachstanu, Astanie – to pierwsze takie wydarzenie w Azji Środkowej. Polska obecność na Wystawie, w myśl tematu przewodniego Wystawy – „Energia przyszłości” – budowana jest w oparciu o hasło: „Creative people, smart energy”. Polska ekspozycja w nowoczesny, multimedialny sposób prezentuje, jak umiejętnie łączyć tradycyjne rozwiązania energetyczne ze współczesną myślą technologiczną i troską o środowisko naturalne. Za obecność Polski na EXPO 2017 odpowiedzialna jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która postanowiła zapewnić dostęp do polskiego pawilonu wszystkim zainteresowanym. Wirtualny spacer 3D i odwiedzenie polskiego pawilonu nawet bez konieczności wizyty w stolicy Kazachstanu, możliwe jest dzięki wykorzystaniu technologii VR/3D.
Zobacz również
Spacer można zobaczyć na stronie. Korzystając z panoramicznej prezentacji, użytkownicy mogą samodzielnie zwiedzić polską ekspozycję. Technologia ta daje możliwość rozglądania się we wszystkich kierunkach za pomocą prostych ruchów myszki. Do spaceru 3D zostały dodane piny, za pomocą których możemy zobaczyć jak działają interaktywne elementy ekspozycji. W określonych punktach znajdują się aktywne pola zawierające przydatne informacje, natomiast klikając w wybrane pola zwiedzający przechodzi do kolejnych pomieszczeń, czy punktów widokowych.
„Jako Fenomen Studio tworzymy spacery VR/3D – to więcej niż zwykła panorama fotograficzna czy zdjęcia wnętrz. Połączenie magii kina wraz z innowacyjną technologią spacerów 3D tworzy unikatową formę prezentacji. Intuicyjna nawigacja zapewnia możliwość poruszania się po wnętrzu, co pozwala poczuć unikalny klimat bez wychodzenia z domu. Nagrywamy również materiały wideo, które po osadzeniu w spacerze wzmacniają jego interaktywność.” – Kuba Siemiński, właściciel Fenomen Studio.
Spacer po pawilonie został przygotowany tak, aby podkreślić wizualne dopracowanie poszczególnych elementów polskiej wystawy oraz przedstawić wszystkie elementy ekspozycji w taki sposób, aby użytkownik mógł się w pełni z nimi zapoznać. Wirtualny spacer został przygotowany przez agencję Kalicińscy.com wspólnie z Fenomen Studio na zlecenie PARP.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing