Wymyślił zakupologię, wie wszystko o brandingu, bywa nazywany guru neuromarketingu, ale sam o sobie mówi „junior, który każdego dnia się uczy”. Pracował dla największych marek, ale przewiduje, że globalne brandy umrą. Przyszłością jest regionalność i lokalne społeczności! Dlaczego? Martin Lindstrom wyjaśni to podczas spotkania na żywo, 26 kwietnia w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie. Konferencję podsumowującą drugą edycję nowatorskiego Programu Mentorskiego z cyklu „Pomorze Zachodnie Innowacyjne/Kreatywne/Nowoczesne”, na której pojawi się wielu praktyków z dziedziny „Marketing & Zarządzanie”, organizuje Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Rejestracja na bezpłatne bilety rusza już 12 kwietnia na biznes.wzp.pl/konferencja.
Zobacz również
Martin Lindstrom będzie gościem specjalnym konferencji „Marketing & Zarządzanie”, która zwieńczy II edycję programu mentorskiego organizowanego przez samorząd województwa dla zachodniopomorskich przedsiębiorców. To – zgodnie z nazwą projektu – innowacyjne narzędzie wsparcia dla mikro, małych i średnich firm z Pomorza Zachodniego. Nowoczesne, ale oparte o tradycyjne, bezpośrednie kontakty, wspólną pracę, rozmowy, spotkania. Dzięki temu regionalne firmy mają szansę nawiązania nowych relacji biznesowych, skorzystania z wiedzy i doświadczeń najlepszych specjalistów m.in. w dziedzinie marketingu, ale też zaprezentowania swoich produktów i usług szerszej publiczności.
– Pomorze Zachodnie wyróżnia się na tle innych regionów europejskich w działaniach na rzecz przedsiębiorczości. Inwestujemy w gospodarkę opartą na wiedzy – podkreśla Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. – Wspieramy przedsiębiorców na co dzień, ale chcemy ich też inspirować wyjątkowymi projektami, takimi jak program mentorski oraz wyjątkowymi wydarzeniami, które mogą zapoczątkować nowy etap w rozwoju firm. To właśnie m.in. dzięki takim działaniom Pomorze Zachodnie zdobyło tytuł Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości.
Wizjoner biznesu na operowej scenie
Wydarzenie zaplanowane 26 kwietnia w Operze na Zamku w Szczecinie zapowiada się fascynująco. Nie tylko dla lokalnych firm czy startupów, ale też przedstawicieli organizacji okołobiznesowych, świata akademickiego i mediów. To okazja do zobaczenia Martina Lindstroma na żywo.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Ten specjalista ds. brandingu i neuromarketingu jest – według magazynu „Time” – jednym ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie. W rankingu Thinkers50 został okrzyknięty jednym z 50 najlepszych myślicieli biznesu. A jego książkę „Brand sense – marka pięciu zmysłów” (2005) The Wall Street Journal uznał za jedną z pięciu najlepszych książek marketingowych, jakie kiedykolwiek powstały! Firma Lindstrom Company działa na pięciu kontynentach, w ponad 30 krajach. Doradza w zakresie brandingu, kultury organizacyjnej i transformacji biznesowej takim potentatom jak Burger King, Nestlé, Lego i Google. Lindstrom od lat pracuje dla największych marek, ale przewiduje, że globalne brandy umrą, a przyszłością jest regionalność i lokalne społeczności!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe media, nowe technologie, nowe strategie komunikacji
Przesłanie Lindstroma może wydawać się zaskakujące. A takich ekstrawagancji, paradoksów i niespodzianek podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie” będzie znacznie więcej. W stolicy Pomorza Zachodniego zaprezentuje się także Karol Paciorek, założyciel kanału „Imponderabilia”, dziennikarz i prezenter, który zyskał setki tysięcy subskrybentów. A przeprowadzane przez niego wywiady mają większą liczbę wyświetleń niż nie jeden program publicystyczny w telewizji.
W swoim wystąpieniu Lindstrom podpowie jak efektywnie budować własną markę w internecie, niekoniecznie wydając na to miliony. Innowacyjne pomysły realizowane w cyfrowym świecie przedstawi również Wiktoria Wójcik – współzałożycielka inStreamly, platformy która łączy marki ze streamerami gamingowymi. Jej droga do zwycięstwa w biznesie zaczęła się od esportu. A skojarzenie gamingu z marketingiem okazało się strzałem w dziesiątkę. Wójcik może pochwalić się udziałem w kampaniach marketingowych ponad 70 marek. Jej kreatywność docenił m.in. Forbes Polska, przyznając nagrodę „25 under 25” oraz Bizneswoman Roku: Liderka w Nowych Technologiach. Podczas wydarzenia w Szczecinie kreatywna streamerka opowie, jak budować komunikację kierowaną do generacji Z, która staje się jednym z najbardziej wymagających uczestników rynku na świecie.
Niebanalne CV i mnóstwo sukcesów ma na koncie także Jakub Olek, z wykształcenia prawnik, z powołania strateg komunikacji, specjalizujący się w najnowszych technologiach. I finansach. Obecny dyrektor TikToka ds. relacji z partnerami publicznymi na Europę Środkową i Wschodnią, wcześniej pracował m.in. w Indiach i Chinach. Z powodzeniem uruchamiał też elektryczne hulajnogi w sześciu krajach Europy i Bliskiego Wschodu. Swoje doświadczenia i możliwości wykorzystania nowych mediów w rozwoju MŚP przedstawi 26 kwietnia w Szczecinie.
Wyjść z garażu. Na dużą scenę i międzynarodowy rynek
Podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie” zaprezentuje się również Piotr Bucki. Ten specjalista od mediów społecznościowych, coach, wykładowca, autor książek z dziedziny psychologii, komunikacji i marketingu ostatnio regularnie bywa na Pomorzu Zachodnim. Dlaczego? Dzieli się swoją wiedzą i pomysłami w drugiej edycji programu mentorskiego organizowanego przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, wspierającego lokalnych przedsiębiorców. Bucki pracuje z firmą Liście – Miejska Farma, która wygrała konkurs na udział w sesjach mentorskich.
– To firma, która z pewnością ma fajny produkt, dobre pomysły i która pod moim okiem, mam nadzieję, doszlifuje swoją propozycję wartości, jeszcze lepiej się wypozycjonuje i poprawi swój marketing we wszystkich kanałach – zapowiada mentor. – Do tej pory współpracowałem z wieloma branżami, między innymi z branżą rolniczą. Przyszłość tego typu biznesów, jaki realizuje Liście – Miejska Farma, rysuje się dobrze – ocenia Piotr Bucki.
Jak mówi Patrycja Mrozińska, właścicielka „Liście – Miejska Farma” – Liczymy, że mentor swoim wsparciem pomoże nam wyjść z przysłowiowego garażu. Już teraz współpracujemy z renomowanymi restauracjami, szefami kuchni, pojawiamy się w różnych miejscach, jednak zależy nam na tym, by trafić z naszym produktem do wszystkich ludzi, którym zależy na zdrowym jedzeniu. Piotr jest osobą, która chętnie dzieli się swoją ogromną wiedzą i naprawdę umie uczyć! Po tych kilkunastu godzinach spotkań i rozmów, jesteśmy pełni pomysłów i energii do działania. Nie możemy doczekać się kolejnych sesji .
Innowacyjny program mentorski
Podczas sesji z Piotrem Buckim szczecińska firma skupia się przede wszystkim na budowaniu strategii marketingowej oraz komunikacyjnej, jak najlepszym wykorzystaniu social mediów. Czego efekty współpracy zobaczymy wkrótce.
Jak pozytywne zmiany, jak ogromne możliwości otwiera program mentorski pokazała jego pierwsza edycja. Przypomnijmy – roli mentora podjęła się kostiumografka Katarzyna Konieczka, która współpracowała z Wasted Couture. Firma wytwarzająca unikalne stroje i dodatki dla artystów, performerów, uczestników wydarzeń w postapokaliptycznym klimacie – dzięki mentoringowi zyskała nie tylko dużo wiedzy technicznej, ale przede wszystkim inspiracje do powstającej właśnie nowej kolekcji. – Miało być kilka spotkań, ale to się niesamowicie rozwinęło. Przygotowujemy wspólną kolekcję. – Czekają nas jeszcze miesiące ciężkiej pracy. Wierzymy, że nasza marka rozkwitnie. Rady usłyszane od Kasi sprawdziły się. Wiara w siebie jest najważniejsza – mówi Viola Warych, założycielka Wasted Couture.
Firma Wasted Couture w tym roku pojawi się na Marché du Film jednych z najważniejszych targów filmowych na świecie, towarzyszących festiwalowi w Cannes.
– Pomorze Zachodnie coraz częściej kojarzy się nie tylko z turystyką, ale też innowacyjną gospodarką, startupami, które wykorzystują swoją kreatywność do tego, by budować swoje wyjątkowe firmy – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. – Bardzo cieszą mnie sukcesy projektantek z Wasted Couture. A teraz z zainteresowaniem obserwuję rozwój firmy „Liście – Miejska Farma”. Jako region jesteśmy w Polsce ekologicznym liderem. Tym większa radość, że ekologia, zdrowa żywność stała się inspiracją do założenia ciekawego, bardzo perspektywicznego biznesu. Mam nadzieję, że program mentorski pozwoli im wypłynąć na szerokie wody. I że to zainspiruje inne firmy do działania i dalszego rozwoju – dodaje.
Udział w konferencji „Marketing & Zarządzanie” jest bezpłatny. Rejestracja rozpocznie się 12 kwietnia 2023, szczegóły na stronie biznes.wzp.pl.
Dla tych, którzy nie będą mogli uczestniczyć w wydarzeniu na żywo, będzie ono transmitowane na kanale #PomorzeZachodnie.
Zaplanowane działania realizowane są w ramach projektu „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki, Pomorze Zachodnie – Ster na innowacje – etap II” finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Działanie 1.14 „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki w wymiarze krajowym i międzynarodowym”.
Materiał reklamowy powstały na zlecenie Pomorze Zachodnie.